کدام فیلم‌ها در روز اول چهلمین جشنواره بین‌المللی «فیلم کوتاه تهران» اکران می‌شود؟

برنامه نخستین روز از جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران اعلام شد؛

کدام فیلم‌ها در روز اول چهلمین جشنواره بین‌المللی «فیلم کوتاه تهران» اکران می‌شود؟

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران، این رویداد امروز پنجشنبه ۲۷ مهرماه و در اولین روز اکران فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش‌های مختلف، در پنج سالن پردیس سینمایی «ملت»، میزبان علاقه‌مندان سینمای کوتاه است.

* برنامه نمایش فیلم‌های داستانی مسابقه سینمای ایران

سالن شماره یک و دو در روز نخست به اکران فیلم‌های داستانی راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران اختصاص داده شده‌اند.
در سانس اول و از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فیلم‌های «آدلاید» به کارگردانی فرهاد غریبی، «ضلعی برای خروج» به کارگردانی احسان همتی، «یوفو» به کارگردانی سیدحمید حسینی و سیدمهدی حسینی، «ناظر» به کارگردانی ابوالفضل عزیزی و «داستان یک شب دزدی» به کارگردانی مهدی هادی‌زاده در سالن شماره یک روی پرده می‌رود.
در سانس دوم سالن شماره یک از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های کوتاه «کوچ» به کارگردانی امید یوسفی، «روزی روزگاری سینما» به کارگردانی علیرضا شمالی، «قوتار» به کارگردانی علی علیزاده، «تکان» به کارگردانی شاهین حق‌شعار و «جاذبه غیرنیوتونی» به کارگردانی علیرضا صادقی روی پرده می‌رود.
اکران فیلم‌های داستانی بخش مسابقه ملی در سانس سوم سالن شماره یک، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ با اکران «داستان اسباب‌بازی» به کارگردانی علیرضا استوار، «سربسته» به کارگردانی یاسر خیر، «دد چوپان» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی، «اذان صبح به افق یزد» به کارگردانی «زهره صباغیان» و «زنان لجمن» به کارگردانی زیورحجتی دنبال خواهد شد.
در سانس پایانی سالن شماره یک در روز اول جشنواره هم از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ فیلم‌های کوتاه «لاری» ساخته میثم مرادی، «دنیا منم فوعه» ساخته مصطفی آقامحمدلو، «کرم‌چاله» ساخته سیداحسان طالقانی اصفهانی، «سردست» ساخته فاطمه سادات جوادی، «اوروبروس» ساخته فرهنگ عمرانی و «صونا» ساخته زهرا ترکمنلو روی پرده می‌رود.
در سالن شماره دو و در سانس اول از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فیلم‌های کوتاه داستانی «تاخاریها» به کارگردانی محمد آریانیک، «گربه ماهی» به کارگردانی امیرحسین مهماندوست، «رویای نیمه‌جان» به کارگردانی آرمین اعتمادی، «مورچه» به کارگردانی فرهادی شنتیایی و «استیک» به کارگردانی کیارش دادگر اکران می‌شود.
در دومین سانس این سالن، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های کوتاه «پسر خورشید» ساخته راد پورجبار، «بی‌هوا» ساخته رویا پارسا، «آلفا» ساخته مسعود محمدی تاکامی و مهیار صیفوری، «خوانا بنویسید» ساخته مرتضی علیزاده و «کمپانی» ساخته ایل‌ناز خیرخواه روی پرده می‌رود.
سالن شماره دو در سانس سوم از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ میزبان اکران فیلم‌های کوتاه «تاکسیدرمیست» به کارگردانی بهزاد علوی و سوسن سلامت، «شریف» به کارگردانی محمد علیزاده‌فرد، «زمرد»‌به کارگردانی مجتبی اسماعیل‌زاده بلوچ، «مدیر مدرسه» به کارگردانی میکائیل دیانی و «خیال آبی» به کارگردانی الناز قنبری خواهد بود.
در آخرین سانس نمایش فیلم‌های داستانی در روز نخست جشنواره چهلم هم از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ فیلم‌های کوتاه «بازسازی»‌ ساخته علی توکلی، «آپولو» ساخته فرزاد رنجبر، «افسانه کوه ننوک» ساخته محمدرضا مرادی، «پیله»‌ ساخته مونا فرخنده و «صوراحیل» ساخته اسماعیل عظیمی در سالن شماره دو اکران می‌شود.

* برنامه نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل

در روز اول جشنواره چهلم، سالن شماره ۹ پردیس سینمایی «ملت» به اکران فیلم‌های راه‌یافته به بخش بین‌الملل اختصاص پیدا کرده است.
در سانس اول و از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های «از قصد»، «برلین کوچک»، «تکثیر»، «کفاش بهشت»، «مامان»، «از طرف ما» و «سرگشتگی» روی پرده می‌رود.
در سانس دوم و از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ هم فیلم‌های «جهان دورریختنی»، «طعم دریا»؛ «اکنون»، «سوروایکا»، «یک روز روشن آفتابی» ‌و «میا» اکران می‌شود.
از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲ و در آخرین سانس نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل در روز اول جشنواره چهلم فیلم‌های کوتاه «پستچی»، «وقتی جنگ تمام می‌شود»، «همه در‌آخر می‌روند»، «خدایان-۱»، «مورچه»، «مارونی» و «پژواک» به نمایش درخواهد آمد.

* برنامه نمایش آثار پویانمایی مسابقه سینمای ایران

در روز نخست جشنواره چهلم، آثار پویانمایی در سانس اول سالن شماره ۱۰ روی پرده می‌روند.
در این سانس از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فیلم‌های پویانمایی «تبر» ساخته اسماعیل جباری، «حفره بعدی» ساخته فاطمه احمدی، «پیانو» ساخته مرجان کشانی و شهای شمسی، «جنگ و رنگ» ساخته عدنان زندی، «دژکاک» ساخته آزاد معروفی، «متورم» ساخته زهرا خورشیدی و «دنیای خاکستری خاکستری» ساخته سیدمحسن پورمحسنی شکیب»‌، به نمایش گذاشته می‌شود.

* برنامه نمایش آثار تجربی مسابقه سینمای ایران

از میان آثار تجربی راه‌یافته به چهلمین جشنواره فیلم‌کوتاه تهران هم در دومین سانس اکران سالن شماره ۱۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های کوتاه «مکعب قرمز» ساخته فرهان بهپور، «آدمی» ساخته احسان میرزایی، «اشعه جاز» ساخته کیان زمانی، «اولریکا» ساخته حسن وحدانی، «آخرین برف» ساخته شایان نقیبی، «پاد بوره» ساخته محمد کچویی و «هبوب» ساخته شیوا بافهم روی پرده می‌رود.

* برنامه نمایش آثار مستند مسابقه سینمای ایران

سانس چهارم اکران در سالن شماره ۱۰ در روز اول جشنواره به اکران فیلم‌های کوتاه مستند اختصاص پیدا کرده است.
در این سانس از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ فیلم‌های «سایه سلطان» به کارگردانی هادی شریعتی، «دارتاش» به کارگردانی خلیل صحراگرد، «من کدا هستم» به کارگردانی فرح زارع و «یک قایق روی دریا» ‌ساخته آرمان قلی‌پور دشتکی اکران می‌شود.

* برنامه اکران‌های جنبی جشنواره چهلم

در روز نخست جشنواره و در قالب ۵ سانس در سالن‌های شماره ۸ و شماره ۱۰ آثار مربوط به بخش اکران‌های جنبی به نمایش گذاشته می‌شود.
سالن شماره ۸ پردیس «ملت» از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در قالب اکران جنبی فیلم‌های بخش «بر بال خاطرات» میزبان اکران فیلم‌های «آقاپسری مثل من» به کارگردانی علی‌محمد قاسمی، «حیدربابا» به کارگردانی کریم عظیمی، «منطق مطلق اتفاق»‌ به کارگردانی بهرام توکلی، «مونولوگ» به کارگردانی کاوه قهرمان، «اتاقی در نیویورک»‌ به کارگردانی بنیامین هفت‌لنگ و «گورمردها» به کارگردانی علی مردمی خواهد بود.
در سانس دوم این سالن از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ از میان فیلم‌های بخش «کتاب و سینما» فیلم‌های «قوتار» به کارگردانی علی علیزاده، «دنیا منم فوعه» به کارگردانی مصطفی آقامحمدلو، «خودکشی به سبک نیچه» به کارگردانی پیام کردستانی، «صوراحیل»‌ به کارگردانی اسماعیل عظیمی و «ناسوخ» به کارگردانی اصغر عباسی روی پرده می‌رود.
در سومین سانس از اکران‌های جانبی در سالن شماره ۸ از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ فیلم‌های «سون سوز» به کارگردانی کاظم قلی‌زاده، «فیل سفید» به کارگردانی مهدی برجیان، «باشه برای فردا» به کارگردانی علی رحیمی و «به توان پنج» به کارگردانی عبداله حیدری اکران می‌شود.
آخرین سانس سالن شماره ۸ هم در قالب اکران جنبی آثار بخش «بر بال خاطرات» از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ به اکران فیلم‌های «صیاد کوچولو» ساخته محمد عرب، «آقای س چگونه قاتل شد؟» ساخته علیرضا محمودی، «فستیوال» ساخته مهدی نادری، «دوخواهر» ساخته بیژن میرباقری، «این راه همیشه بود» ساخته مسعود امینی و «جوخه» ساخته آزاد محمدی اختصاص می‌یابد.
سالن شماره ۱۰ هم در سانس سوم نمایش خود در روز اول، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در قالب اکران جانبی فیلم‌های استعدادهای نو، میزبان اکران فیلم‌های کوتاه «رابرت» ساخته محمدجواد حقانی‌فرد، «یاشار» ساخته سینا چمنی، «لمس» ساخته بردیا دیانت، «ورزا» ساخته حمیدرضا خسروی، «پرنسس» ساخته محمدحسین عباسی و «جنگ جهانی چهارم» ساخته امیر شاملو خواهد بود.
همچنین در بخش نشست‌های
تخصصی جشنواره از ساعت ۱۰ تا ۱۱، نمایش فیلم‌های کوتاه ژانر(اردوی فیلمسازی بوشهر) و ژانرهای وحشت، کمدی، جنگی و دفاع مقدس در سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت میزبان علاقه‌مندان به سینماست.
دومین نشست تخصصی این روز از جشنواره به گفت و‌گوی حسن حسینی با عادل تبریزی درباره فیلم‌های کوتاه ژانر مبتنی بر آموزه‌های اردوهای فیلمسازی بوشهر از ساعت ۱۱ تا ۱۳ اختصاص دارد. همچنین کمال تبریزی از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در سالن ۱۲ پردیس ملت در نشست تخصصی گفت و گوی کارگردان با فیلمنامه‌نویس با محمدرضا گوهری  صحبت می‌کند. نشست‌های تخصصی گفت و‌گوی کارگردان با عوامل در پیش تولید یک فیلم در بخش بعدی اولین روز جشنواره از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ با حضور کمال تبریزی و محمدرضا تخت‌کشیان ادامه می‌یابد. فیلمسازی با هوش مصنوعی با حضور علیرضا ربیع‌مقدم  و فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی با حضور کنان سوباشی عناوین دو نشست تخصصی بین‌المللی امروز جشنواره چهلم هستند که از ساعت ۱۹ تا ۲۱ میزبان هنرجویان سینما خواهند بود.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *