در سبد تولیدات امسال فارابی، فیلم‌اولی از سینمای کوتاه خواهیم داشت

مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

در سبد تولیدات امسال فارابی، فیلم‌اولی از سینمای کوتاه خواهیم داشت

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه بازدید از چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: مسیر فیلمسازی در فارابی برای جوانان مستعد سینمای کوتاه تسهیل شده است و در سبد تولیدات امسال فارابی، حتما کارگردانان فیلم‌اولی از فیلم کوتاه، خواهیم داشت.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه تهران، مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شامگاه دوشنبه یکم آبان در پردیس سینمایی ملت حضور یافت. وی بعد از بازدید از بخش‌های مختلف چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفت و‌گو با خبرنگار ستاد خبری این رویداد گفت: کارگردانان فیلم اولی و سینماگران فعال در فیلم کوتاه استعدادها و امیدهای آینده سینمای ایران هستند. مسیر سینمای حرفه‌ای از فیلم کوتاه طی می‌شود. در بنیاد سینمایی فارابی به فیلم‌سازان این حوزه توجه داریم. در حال حاضر نیز باشگاه فیلم اولی‌ها در بنیاد سینمایی فارابی فعالیت خوبی دارد و صلاحیت حرفه‌ای فیلم اولی‌ها را بررسی می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه فارابی چه اقدامات حمایتی برای سینماگران فیلم کوتاه در نظر دارد، ادامه داد: اگر فیلم‌سازانی از جشنواره فیلم کوتاه تهران علاقه‌مند به ساخت فیلم بلند خود باشند و اثرشان با سازوکارهای ما همخوانی داشته باشد، امید داریم بتوانیم از کارهایشان حمایت کنیم.

زین‌العابدین درباره راه‌های شناسایی استعدادهای جوان سینما گفت: از جریان همین جشنواره فیلم کوتاه تهران، فیلم‌های خوب و استعدادها شناسایی می‌شوند. ارتباط‌مان با فیلمسازان خوب جوان از طریق انجمن سینمای جوانان ایران نیز برقرار است، برخی از سینماگران هم در باشگاه فیلم اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی ثبت نام و نمونه آثار و سوابق ارائه کرده‌اند. این‌ها راهکارهایی است که ارتباط با بچه‌های جوان و مستعد سینما را رقم می‌زند.

وی درباره روند کار فیلمسازان منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران که سال گذشته موفق به دریافت فاند فارابی برای ساخت فیلم اول بلند خود شدند، گفت: تاکنون فرصت بررسی فراهم نشده است اما حتما به طور جدی به کار فیلمسازان جوانی که سال گذشته فاند گرفتند، فکر می‌کنیم. همچنین امسال در سبد تولیدات فارابی حتما کارگردان فیلم اولی داریم و این فیلمسازان از فیلم کوتاه آمده‌اند. مسیر فیلمسازی در بنیاد سینمایی فارابی به مسیر تسهیل شده‌ای برای سینماگران جوان و فعال فیلم کوتاه تبدیل شده است، امیدوارم بتوانیم از برگزیدگان امسال جشنواره فیلم کوتاه تهران هم حمایت کنیم.

وی درباره استقبال از چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز گفت: خوشبختانه امسال هم استقبال از جشنواره بسیار پرشور و سالن‌ها مملو از جمعیت تماشاگران بودند. این اتفاق جای خوشحالی دارد که هم مخاطبان و هم فیلمسازان با رغبت زیاد در یک رویداد سینمایی حضور پیدا کرده‌اند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار امشب سه شنبه ۲ آبان با معرفی برگزیدگان در برج میلاد به کار خود پایان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *