فیلم کوتاه مهم‌ترین نقطه امید تمام فیلم‌سازان است

گفتگو عادل تبریزی به بهانه چهل سالگی جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

فیلم کوتاه مهم‌ترین نقطه امید تمام فیلم‌سازان است

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مهم‌ترین اتفاق فیلم کوتاه و مهم‌ترین نقطه امید تمام فیلمسازانی است که دوست دارند وارد سینما شوند و فیلم کوتاه بسازند.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، عادل تبریزی از فیلمسازان فعال حوزه فیلم کوتاه درباره نحوه ورود خود به عرصه سینما گفت: از سال هشتاد به عنوان دستیار کارگردان وارد سینما شدم و در کنار بزرگانی همچون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و رسول صدرعاملی کار کردم و همزمان فیلم کوتاه هم ساختم.
وی در واکنش به ارسال ۷ هزار اثر به بخش بین الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: قطعا جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مهم‌ترین اتفاق فیلم کوتاه و مهم‌ترین نقطه امید تمام فیلمسازانی است که دوست دارند وارد سینما شوند و فیلم کوتاه بسازند. فیلم کوتاه تهران و انجمن سینمای جوانان ایران یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های سینمایی است که هر فیلم‌سازی فکر می‌کند که فیلمش را به این جشنواره ارسال کند.
تبریزی ادامه داد: به نظرم وقتی آثار بسیاری  در بخش بین‌الملل به جشنواره ارسال می‌شوند این خود یک دست‌آورد متفاوت است؛ من همیشه وقتی فیلم کوتاه می‌ساختم، فکر می‌کردم اولین جایی که باید فیلمم دیده شود انجمن سینمای جوان است.
کارگردان فیلم سینمایی «گیج‌گاه» درباره تفاوت ساخت فیلم کوتاه و بلند سینمایی برای فیلمسازان گفت: سینما، سینما است و خب یک قصه ای می‌طلبد که در زمانی کوتاه روایت و داستان دیگری در زمان طولانی‌تر ساخته شود؛ جذابیت سینما به همین است و اگر قصه‌ای به ذهنم برسد که در قالب یک فیلم کوتاه یا بلند نیاز باشد پرداخته شود، به سراغ هر کدام خواهم رفت؛ زیرا همه این‌ها برابر با تعریف سینما است. همچنین فیلم کوتاه جرقه بزرگی برای رسیدن به هیجانات سینمایی است که در درون ما فیلمسازان وجود دارد‌.
چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *