فیلم کوتاه درست‌ترین و موجزترین مدیوم سینما است

صحرا اسداللهی عنوان کرد:

فیلم کوتاه درست‌ترین و موجزترین مدیوم سینما است

صحرا اسداللهی بازیگر و کارگردان می‌گوید فیلم کوتاه درست‌ترین، تأثیرگذارترین و موجزترین مدیوم سینما است‌.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از فارس، صحرا اسداللهی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که حضور فعال و مستمری در عرصه بازی و کارگردانی سینمای کوتاه دارد.

این هنرمند به تازگی برای کارگردانی فیلم کوتاه «اسپاسم» در بیست و پنجمین جشنواره زنان کره جنوبی حضور داشت. فیلم‌های کوتاه «تست دوربین»، «اسپاسم» و «ماساژ» و همچنین مستند «عباس داریوش» ازجمله آثار این هنرمند در عرصه کارگردانی است.

او با تأکید برعلاقه‌اش به سینمای کوتاه گفت: من از زمان آغاز فعالیتم تاکنون در فیلم‌های کوتاه بسیاری حضور داشته‌ام. فیلم‌هایی که حضور در آن‌ها را به مراتب بیشتر از حضور در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی دوست دارم و به آن‌ها افتخار می‌کنم.

اسداللهی ادامه داد: با مرور زمان و تثبیت موقعیت هنری‌ام در زمینه بازیگری سینما و تلویزیون همچنان علاقه زیادی به سینمای کوتاه دارم. به نظرم فیلم کوتاه پیشرفت چمشگیری داشته است و این موضوع ایستادن سر موضع همیشگی من نسبت به این سینمای مستقل و جذاب را بیشتر می‌کند.

این هنرمند بیان کرد: فیلم‌های کوتاه به لحاظ کیفی و محتوایی نه تنها چیزی از فیلم‌های بلند کم ندارند که به‌ نظرم در بسیاری موارد بالاتر هم هستند و به همین دلیل من هنوز، همچنان و همیشه اگر پیشنهاد فیلم کوتاه خوب و باکیفیت داشته باشم از آن استقبال می‌کنم و در این آثار بازی خواهم کرد.

کارگردان فیلم کوتاه «اسپاسم» گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران آنقدر برای من مهم است که امکان ندارد از تماشای آثار حاضر در این رویداد هنری چشم‌پوشی کنم. من آثار شاخص زیادی در این جشنواره دیده‌ام.

او با بیان اینکه سینمای کوتاه مدیوم مورد علاقه‌اش به شمار می‌آید، ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره سینماحقیقت از رویدادهای هنری هستند که همواره برای تماشای آثار حاضر در آن‌ها مشتاق هستم.

اسداللهی عنوان کرد: اولین و مهم‌ترین دغدغه من به عنوان بازیگر برای بازی در فیلم کوتاه قصه و روایتی است که به آن می‌پردازند. در واقع پیش از اینکه به نقش فکر کنم به قصه فکر می‌کنم. ابتدا فیلمنامه را می‌خوانم، اگر قصه را دوست داشتم و نقش جای کار داشت حتماً قبول می‌کنم تا در مقابل دوربین کارگردانان این عرصه به ایفای نقش بپردازم.

وی با اشاره به حضورش در بیست‌وپنجمین جشنواره زنان کره جنوبی خاطرنشان کرد: من به‌تازگی برای فیلم کوتاه «اسپاسم» به کره جنوبی رفته بودم و استقبال خوبی از این فیلم شد. خوشبختانه جشنواره‌های بین‌المللی سینمای کوتاه ایران را بسیار جدی می‌گیرند و برایش ارزش و اهمیت زیادی قائل هستند. این موضوع به تلاش فیلمسازان ایرانی در تولید آثار باکیفیت و ارزشمند برمی‌گردد و این جایگاه برای ما جای خوشحالی دارد.

او افزود: اینکه در یک زمان کوتاه بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از لحاظ تکنیک و محتوا پیامی را به مخاطب انتقال بدهی و بتوانی با او ارتباط برقرار کنی، قطعا کار سخت و دشواری است.

این بازیگر با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران رویکرد آرتیستی درستی نسبت به فیلمسازان سینمای کوتاه دارد؛ گفت: انجمن سینمای جوانان ایران به‌ویژه در سال‌های اخیر نگاه هنری و درست‌تری نسبت به فیلم‌ها دارد. نگاه هنری و حمایت‌های انجمن برای تهیه و تولید آثار باعث می‌شود علاقه زیادی برای همکاری با این انجمن به عنوان متولی فیلم کوتاه داشته باشم.

او با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران سابقه درخشانی در زمینه تولید فیلم کوتاه دارد، بیان کرد: دیدگاه و جهان انجمن به فیلمسازان جوان بسیار نزدیک است و همواره تلاش می‌کند تا در حد امکان از آثار حمایت کند که این موضوع بسیار قابل اهمیت است.

صحرا اسداللهی در پایان گفت: فیلم کوتاه درست‌ترین، تأثیرگذارترین و موجزترین مدیوم سینما است‌. مخاطبان امروز بسیار کم‌حوصله هستند و شاید یکی از دلایل بازگشت فیلمسازان شاخص به سینمای کوتاه توجه به همین حوصله مخاطبان است. مخاطبان امروز خیلی زمان برای تماشا و پرداخت فیلم‌های طولانی صرف نمی‌کنند و به همین دلیل بیشتر به سمت فیلم کوتاه می‌آیند تا زمان کمتری بگذارند و در همین مدت کوتاه به پیام و محتوایی ارزشمند دست پیدا کنند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *