فیلم‌نامه‌هایی که در پیچینگ خواندم نگاه‌ تازه‌ای داشت

فریدون جیرانی کارگردان سینما در حاشیه جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

فیلم‌نامه‌هایی که در پیچینگ خواندم نگاه‌ تازه‌ای داشت

فریدون جیرانی نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما و داور افتخاری شورای پیچینگ حرفه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: فیلم‌نامه‌هایی که در پیچینگ خواندم نگاه‌ تازه‌ای داشت.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ فریدون جیرانی نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما که به عنوان داور افتخاری در جلسه داوری شورای پیچینگ حضور داشت، گفت: من شش فیلم‌نامه را در این پیچینگ خواندم. فیلم‌نامه‌های بسیار خوبی بودند.

مهم‌‌ترین چیزی که به چشم خورد این است که این فیلم نامه ها شعاری نبودند، بسیار مدرن و دارای نگاه‌های تازه بودند و ایده‌های درخشانی داشتند که برای من خیلی تازه بود و از خواندنشان لذت بردم. بسیار خوشحالم که فیلم سازان جوان ما مستقل فکر می‌کنند و امیدوارم در جریان ساخت فیلم‌هایشان هم بتوانند استقلال خود را حفظ کنند و قصه‌هایشان تغییر نکند.

جیرانی درباره تجربه ساخت فیلم کوتاه و رفتن به فیلم بلند گفت: این مسیر بسیار اتفاق خوبی است همانطور که می‌بینیم کارگردانان خوبی از فیلم کوتاه به سینمای بلند آمدند. سینمای بلند از فیلم کوتاه تغذیه می‌شود، البته این لزوما یک قاعده نیست و بستگی به خلاقیت‌های فیلمسازان دارد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *