علی گورانی تدوین‌گر: فرم جذابیت فیلم کوتاه را افزون می‌کند/ قدردانی از انجمن سینمای جوانان ایران

عوامل پشت صحنه از فیلم کوتاه می‌گویند؛

علی گورانی تدوین‌گر: فرم جذابیت فیلم کوتاه را افزون می‌کند/ قدردانی از انجمن سینمای جوانان ایران

علی گورانی تدوین‌گر سینمای کوتاه معتقد است فیلم کوتاه در ایران به سینما نزدیک‌تر و بسیار پیشروتر از فیلم‌های بلندی است که اکنون درحال اکران هستند.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از صبا، علی گورانی، تدوینگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: فیلم کوتاه در ایران به سینما نزدیک‌تر و بسیار پیشروتر از فیلم‌های بلندی است که اکنون درحال اکران هستند.

وی ادامه داد:جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، این رویداد فرهنگی مهم کشورمان در کنار اهمیتی که به فیلم کوتاه داده است در چهلمین سال برگزاری خود اتفاقی بسیار میمون و مبارک است.

وی ادامه داد: همیشه سیاست‌های فرهنگی در کشور ما با تغییر دولت‌ها دستمایه تغییر و تحول شده و بالا و پایین‌هایی را تجربه کرده است، اما در مجموع چیزی که تاکنون نصیب فیلم کوتاه شده، به دست آوردن آوردگاهی بین‌المللی برای رقابت فیلم‌های کوتاه است که در نتیجه به خودی خود باعث تلاش برای دیده شدن و در نتیجه باعث رونق بدنه فیلم کوتاه شده است.

گورانی افزود: فیلم کوتاه بستری برای تجربه فیلمسازان است. فرم برای فیلمسازی همیشه حائز اهمیت بوده است؛ به اعتقاد من این اهمیت باعث جذابیت بیشتر فیلم کوتاه می‌شود.
گورانی درباره اهمیت فیلم کوتاه گفت: همیشه فیلم کوتاه برایم از اهمیت ویژه برخوردار بوده و هست؛ تا جایی که بتوانم از پیشنها‌د فیلمسازان فیلم کوتاه استقبال و با آن‌ها همکاری می‌کنم، زیرا فیلم کوتاه از مرحله نگارش تا ساخت یک فرآیند طولانی دارد. بعضی از فیلم‌های کوتاه چون تجربه فردی حساب می‌شوند و فیلم‌ساز تنها فکر و ایده خود را ارائه می‌دهد، ممکن است این ایده برای هیچ سازمان یا نهادی قابل قبول نباشد اما برای فیلمساز تجربه‌ای ارزشمند حساب می‌شود. همچنین فیلم‌های کوتاه مکان مشخصی برای اکران ندارند و معمولا فقط در جشنواره اکران می‌شوند، پس بستر‌هایی مانند پلتفرم‌ها محل مناسب و جذابی برای اکران و دیده شدن فیلم‌های کوتاه هستند.

وی در پایان تصریح کرد: از انجمن سینمای‌جوانان ایران کمال قدردانی دارم که به جوان‌ها کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به تصویر بکشند و در ادامه از دست اندرکاران جشنواره فیلم کوتاه تهران متشکرم که ایده‌های به تصویر کشیده شده جوانانمان را به نمایش می‌گذارند.

شایان ذکر است علی گورانی در تدوین فیلم‌های کوتاه و آثاری همچون سریال تلویزیونی‌ «تعبیر وارونه یک رؤیا»، «هفت‌سنگ» و «لحظه گرگ و میش» فعالیت داشته است.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذر پندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *