به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، عادل تبریزی کارگردان فیلم کوتاه و فیلم بلند «گیج‌گاه» درباره فیلمسازی بیان کرد: در حال حاضر جشنواره فیلم کوتاه برای هر فیلمسازی، در هر سن و تجربه‌ای جذابیت خود را دارد. من خودم هر زمان به جشنواره می‌آیم برای مسیر فیلمسازی شور تازه‌ای می‌گیرم و انگار هیجان ساخت فیلم کوتاه در من زنده می‌شود. هر بار این تلنگر در ذهن من می‌خورد که چقدر ساختن فیلم کوتاه هیجان بیشتر و قشنگتری نسبت به فیلم بلند دارد، چقدر خالص‌تر و شفاف‌تر است. ای کاش خود من فیلمسازی بودم که تا آخر عمر فقط فیلم کوتاه می‌ساختم اماحیف که صرفه مالی ندارد.

تبریزی که منتور دوره فیلمسازی بوشهر نیز هست، درباره اردوی فیلمسازی این شهر گفت: وقتی به من پیشنهاد شد تا با هنرجوهای سینماجوان بوشهر در قالب کارگاهی یک فیلم کوتاه کمدی بسازیم برای من هیجان‌انگیز بود، از این جهت که قرار است بار دیگر با یک تعداد هنرجو قرار است فیلم بسازم.

وی ادامه داد: ساختن ژانر کمدی بسیار سخت است چون وقتی قرار است ژانر ترسناک ساخته شود تصویر، صوت، سایه، تاریکی و جیغ به ذهن می‌آیند و وقتی قرار است اجتماعی بسازی کوچه، خیابان، اعتیاد به ذهن مخاطب می‌رسد اما فیلم کمدی تصویری در ذهن ندارد این چالشی بود که در مورد آن با بچه‌ها در بوشهر مواجه بودیم. اینکه در چند روز چه کاری می‌توانیم بکنیم تا ایده‌ای را به تولید برسانیم، برای خود من شور عجیبی بود.

این کارگردان با اشاره به اینکه از تولید فیلم کوتاه به سمت تولید فیلم بلند رفته و اکنون فیلم «گیج‌گاه» را روی پرده سینما دارد، گفت: تاریخ سینما به ما یاد داده است که چه بزرگانی بعد فیلم‌های بلند، فیلم کوتاه ساخته‌اند. بهرام بیضایی «عمو سیبیلو» می‌سازد، آقای کیمیایی «اسب و پسر شرقی» را می‌سازد. سینما، سینماست و کوتاه و بلند ندارد. باید هیجان فیلمسازی در شخص زنده باشد.

وی در پایان درخصوص فروش یک فیلم به واسطه بازیگران چهره، گفت: فروش در سینما ربطی به بازیگر ندارد. دوره این سبک فیلم ساختن تمام شده است. چه فیلم‌هایی که بازیگران بزرگی داشتند اما نفروخته‌اند. گویا به متر و معیارهای دیگری مرتبط است که هنوز دقیقا نمی‌دانم چیست. من به فکر حال خوب مردمم و در «گیج‌گاه» هم همین را در نظر گرفته‌ام.