زنی که برای حفظ بنیان خانواده اش می‌جنگد/جشنواره تهران و مسئولیت برجسته سازی اش

علی خسروی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «زاک»:

زنی که برای حفظ بنیان خانواده اش می‌جنگد/جشنواره تهران و مسئولیت برجسته سازی اش

علی خسروی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «زاک» از آثار حاضر در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، علی خسروی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه داستانی «زاک» از آثار راه یافته به چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره تجربه حضورش در این رویداد بیان کرد: این چهارمین دوره حضور من به عنوان فیلمساز در جشنواره فیلم کوتاه تهران است. خوشحالم که امسال در چهلمین دوره جشنواره و عددی که نشان پختگی جشنواره و عددی ویژه است حضور دارم.
وی درباره انتظارات فیلمسازان از جشنواره به ویژه در چهل سالگی اش عنوان کرد: من معتقدم سینمای کوتاه و به طور کلی فرهنگ باید منتقادانه عمل کند به این معنا که حقانیت مردم ایران را بازنمایی کند. مفاهیمی مثل خانواده، اعتماد به نفس و عزت ملی و دیگر اتفاقاتی که در عرصه اقتصادی می تواند ما را به سوی پیشرفت رهنمون کند، همگی در فیلم کوتاه می‌تواند نمایان شود. با توجه به هجمه رسانه ای که در فضای مجازی و رسانه‌های دنیا علیه مردم ایران وجود دارد، جشنواره فیلم کوتاه تهران در چهلمین دوره اش می تواند در حد یک رسانه قدرتمند در عرصه ملی و بین‌المللی عمل کند. توقع من از جشنواره این است بر مفاهیمی که شاید در جامعه کمرنگ شده است، تاکید کرده و برجسته شان کند. مسئولیت ما نیز این است که این مسائل را به سهم خود منعکس کنیم و امیدوارم در آثار امسال چنین بازنمایی‌ای وجود داشته باشد.
خسروی درباره دغدغه‌های مطرح در فیلم «زاک» بیان کرد: در وهله اول تلاش کردم «زاک» فیلمی قصه گو باشد و در بستر یک درام و قصه جذاب مساله‌اش را مطرح کند. همچنین از به اصطلاح بانک و ذخایر شخصی خودم وام گرفته و سعی کرده ام آن را در قالب یک قصه مطرح کنم. موضوع ایثار و حفظ بنیان خانواده توسط یک زن ایرانی که از قشر کارگر است و در شرایط سختی قرار دارد، در فیلم «زاک» اهمیت زیادی دارد. البته ترجیح می دهم فیلم را مخاطبان در جشنواره ببینند و قصه را لو ندهم اما این این فیلم از تماشای یک مستند و چند سال پیش برداشت شد. مستندی که در آن کارگران دغدغه های خود را مطرح می کردند و خوشحالم که با کمک انجمن سینمای جوانان ایران و باشگاه رویاد توانستم این ایده را تبدیل به فیلم کنم.
وی ادامه داد: به نظرم موضوع خانواده و انسانیت موضوعی جهان شمول و جهانی است و خوشبختانه در نمایش‌های خصوصی فیلم بازخوردهای خوبی را نسبت به این اثر دریافت کردم و خوشحالم که در جشنواره نیز باز هم شاهد واکنش های مخاطبان خواهم بود و این فیلم در معتبرترین رویداد سینمای ایران دیده می‌شود.
چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *