روایت «پسر خورشید» از دنیای یک نابینا/ انگیزه‌ات برای «تتو» چیست؟

راد پورجبار، کارگردان «پسر خورشید»؛

روایت «پسر خورشید» از دنیای یک نابینا/ انگیزه‌ات برای «تتو» چیست؟

راد پورجبار کارگردان فیلم‌کوتاه «پسر خورشید» از آثار راه‌یافته به بخش داستانی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران در آستانه برگزاری این رویداد ابراز امیدواری کرد روزی همه امکان تماشای فیلم‌های کوتاه را بر پرده سینما و در ایام جشنواره داشته باشند.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، راد پورجبار کارگردان فیلم‌کوتاه «پسر خورشید» از آثار راه‌یافته به بخش داستانی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران، در آستانه برگزاری این رویداد درباره اثر خود توضیح داد: این فیلم‌کوتاه در حدود ۱۰ دقیقه و ۳۰ ثانیه است و بهمن ۱۴۰۱ هم تولید آن به پایان رسید. فیلم‌نامه کار را امیرمحمد عبدی نوشت که در فرآیند آن با یکدیگر هم مشورت هم داشتیم. ایده اولیه از خودم بود و فیلم‌نامه‌ای هم براساس آن نوشتم که وقتی با او مطرح کردم، فیلمنامه‌ای نوشت که روی همان کار کردیم.
وی افزود: از آنجایی که می‌خواستم اولین فیلم خودم را بسازم، کاوه سجادی حسینی به‌عنوان مشاور همراهم شد و کمک بسیار زیادی هم به من کرد. من بعدها فیلمنامه خودم را هم ساختم که در حال حاضر در مرحله تدوین قرار دارد.
پورجبار درباره داستان این فیلم هم گفت: ایده این فیلم درباره فرد نابینایی است که تصمیم می‌گیرد تتو بزند. پدر و خانواده‌اش با این کار مخالفت می‌کنند. از جایی به بعد با جهان‌بینی این نابینا آشنا می‌شویم وبه این می‌رسیم که او چرا چنین تصمیمی گرفته است.
این کارگردان درباره دغدغه خود برای ساخت این اثر هم گفت: یکی از دوستان من کار تتو انجام می‌دهد و همواره درباره آدم‌هایی که به او مراجعه می‌کنند با هم گفتگو می‌کنیم. در این فرآیند چنین ایده‌ای به ذهنم رسید که فرد نابینایی اگر بخواهد چنین کاری انجام دهد دلیلش چه می‌تواند باشد. البته داستان فیلم یک ملودرام عاشقانه است و تمرکز اصلی آن روی تتو نیست. فیلم بیشتر در تلاش است تا با دنیای یک فرد نابینا آشنایمان کند.
کارگردان فیلم‌کوتاه «پسر خورشید» درباره بازخورد مخاطبان نسبت به این اثر توضیح داد: تا به امروز بازخوردهای بسیار خوبی را شاهد بودم و واقعیت این است که به دلیل همین بازخوردهای خوب تصمیم گرفتم فیلم را به جشنواره ارائه کنم. من خودم بازیگر هستم و حدود ۱۳ سال سابقه بازیگری دارم. در همین فیلم خودم هم بازی کرده‌ام. دغدغه اصلی خودم هم بیشتر بازیگری است.
وی افزود: بازخوردها به این فیلم خیلی متفاوت بوده است. هم برای افرادی که خیلی با سینما ارتباط ندارد این اثر را به نمایش گذاشته‌ام و هم برای دوستان سینما‌یی‌ام. همه به اتفاق با آن ارتباط برقرار کردند. برای من قصه بسیار مهم است و معتقدم مخاطب عام با قصه ارتباط برقرار می‌کند. در شیوه کارگردانی‌ام این نکته را لحاظ می‌کنم و به دلیل سابقه بازیگری‌ام، کیفیت بازی‌ها در فیلم هم برایم بسیار مهم است.
پورجبار درباره حضور فیلم خود در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران هم گفت: مهمترین نکته برای من، اصل برگزاری جشنواره است. من در دوره‌های قبل هم به عنوان مخاطب در جشنواره حضور داشته‌ام و امیدوارم که این دوره از جشنواره با گستردگی بیشتری برگزار شود تا همه به‌صورت یکسان امکان تماشای آثار را داشته باشند.
چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *