حضور فیلم سازان استانی در جشنواره فیلم کوتاه تهران قابل توجه است/ فیلم سازان جوان امید سینمای ایران هستند.

علیرضا حسینی عضو هیات مدیره خانه سینما؛

حضور فیلم سازان استانی در جشنواره فیلم کوتاه تهران قابل توجه است/ فیلم سازان جوان امید سینمای ایران هستند.

علیرضا حسینی عضو هیات مدیره خانه سینما ضمن تسلیت بابت درگذشت تلخ داریوش مهرجویی و حادثه دردناک فلسطین گفت: جشنواره تهران چهل ساله شده است و عدد چهل در فرهنگ ما عدد بسیار با مفهومی است.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، علیرضا حسینی عضو هیات مدیره خانه سینما با حضور در پردیس سینمایی ملت بیان کرد: امروز می‌بینم که بحمدالله در بخش مستند و داستانی هم به لحاظ کیفی و هم کمی بازدیدکنندگان و فیلمسازان خیلی خوبی در جشنواره حاضر هستند.
وی افزود: حال و هوای جشنواره در دوره چهلم آن خیلی خوب است  که امیدوارم این‌ فیلمسازان را طی سال‌های آینده در بدنه سینمای حرفه‌ای ببینیم، همانطور که همین الآن خیلی از فیلمسازان مطرح ما روزی کارشان را از فیلم کوتاه شروع کرده اند. نکته مثبت این جشنواره حضور فیلمسازان استانی است‌ و در واقع ویژگی سینمای جوان و فیلم کوتاه جوانی اش است اما جشنواره چهل ساله شده است به این معنا که ما به قدمت چهل سال فیلمساز تربیت کرده ایم و این نویدی است که فیلمسازان جوان زیادی داریم.
حسینی درباره حمایت‌های خانه سینما از فیلم کوتاه بیان کرد: هیأت‌ مدیره خانه سینما جدا از صنوف نیست و در کل یکی از صنف های بسیار فعال ما هم به لحاظ تعداد و انرژی فیلم کوتاه است. جوانانی که بسیار هنرمند و پرانرژی و پر انگیزه هستند و همیشه یک نگاه رو به جلو و پیشرو دارند. ما همواره کنار اهالی فیلم‌کوتاه و انجمن سینمای جوانان ایران هستیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: قطعا بچه‌های فیلم کوتاه استحقاق این را دارند که آثار خوبی از آن ها به یادگار بماند.

حسینی در پایان درباره آثاری که در جشنواره چهلم به تماشایشان نشسته است گفت: باکس فیلم‌های مستند را دیدم که شامل فیلم‌های خوبی بود و یک کار را بیشتر از بقیه دوست داشتم. البته من چون خودم کار مستند انجام می‌دهم نگاه خاصی نسبت به این ژانر دارم و بیشتر برای خسته نباشید گفتن به ستاد برگزاری و دیدن بچه‌ها و انرژی گرفتن به جشنواره آمده‌ام.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *