جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ معتبر و مشهور‌ است

زهره زمانی اظهار کرد:

جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ معتبر و مشهور‌ است

زهره زمانی، مدیر انجمن سینمای جوان دفتر بندر انزلی در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: درحال حاضر جشنواره فیلم کوتاه تهران اعتبار و جایگاه خود را به دست آورده و یک جشنواره معتبر و شناخته شده در سطح بین‌المللی است‌.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از صبا، زهره زمانی فیلمنامه‌نویس و مدیر انجمن سینمای جوان دفتر بندر انزلی است که از سال ۷۹ وارد این نهاد سینمایی شده و دوره فیلمنامه نویسی و فیلم‌سازی را گذرانده است؛ بعد از آن بسیاری از آثار خود را به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوان ساخته و ارتباط خود را این مجموعه حفظ کرده ‌است.
او به بهانه چهلمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه با مرور خاطرات خود از فعالیت در انجمن سینمای جوانان ایران گفت: زمانی که وارد سینمای جوان شدم تقریبا ۳۲ سال داشتم، سینمای جوان برایم شانسی دوباره بود تا بتوانم دغدغه و علاقه‌ خود را دنبال کنم و آن را به منصه ظهور برسانم. فضای انجمن هم بسیار صمیمی بود، فضایی که ما با کمترین امکانات آموزش می‌دیدیم که چگونه فیلم بسازیم و چطور دغدغه‌های فکری خود را به تصور بکشیم.
وی ادامه داد: ما در انجمن سینمای جوان به نوعی احساس رهایی و سبک بالی داشتیم زیرا با تصویر می‌توانستیم حرف بزنیم و شاید حرف‌هایی که نمی‌توانستیم رک بگوییم به واسطه تصویر با مخاطبان در میان می‌گذاشتیم و با آن‌ها ارتباط می‌گرفتیم.
زمانی افزود: همیشه معتقد هستم واقعا سینمای جوان یک شانس برای بچه‌هایی است که به هر دلیلی نتوانستند تحصیلات آکادمیک داشته باشند و در دانشگاه سینما بخوانند، به دنبال علاقه خود بروند و شاید از نظر مالی هم نمی‌توانستند فیلم بسازند. سینمای جوان برای ما جایی بود که همه امکانات و ابزار یادگیری را فراهم می‌کرد‌. در آن زمان ما به سختی فیلم تولید می‌کردیم؛ اما هرچه بود در اختیار هنرجویان قرار می‌گرفت و ما احساس می‌کردیم که دیگر فیلمساز شده‌ایم. در آن زمان انرژی‌ و فضا و دنیای خاصی داشتیم که در نهایت منجر به دوستی‌ها و روابط خوب و ارزشمند شد.
وی ضمن مرور خاطرات و فضای کلاس‌های انجمن سینمای جوانان ایرانف ادامه داد: فضایی که ما در آن کار می‌‌کردیم، فضایی دوستانه و مانند یک خانواده بود‌، هنگامی که بچه‌ها می‌خواستند فیلمی بسازند هرکس بخشی از کار را برعهده می‌گرفت و به عبارتی همه برای هم کار می‌کردیم تا امر فیلمسازی جلو برود.
زمانی که سابقه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف به عنوان داور را در کارنامه کاری خود دارد، درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: هر پدیده‌ و اتفاقی که به ثمر می‌نشیند به مثابه یک ریشه است و می‌تواند تبدیل به یک درخت پر بار ‌شود و این نتیجه خیلی زیباست. به هرحال افراد بسیاری در مسیر به ثمر نشاندن درخت پربار و پر محصول جشنواره فیلم کوتاه تهران تلاش کرده‌اند و این تکاپو‌ها قابل تقدیر است‌.
او تاکید کرد: درحال حاضر جشنواره جایگاه خود را به دست آورده و یک جشنواره معتبر و شناخته شده است‌. هر چقدر تعداد کشورهای شرکت کننده در جشنواره بیشتر باشد اعتبار بیشتر آن جشنواره را می‌رساند و این مهم توسط فستیوال تهران ثابت شده است.
چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *