تلاش می‌کنیم بودجه فرهنگ به هفت درصد برسد/ جشنواره تهران یک رویش است

غلامرضامنتظري نماينده گرگان و عضو كمیسیون فرهنگي مجلس در بازدید از جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران؛

تلاش می‌کنیم بودجه فرهنگ به هفت درصد برسد/ جشنواره تهران یک رویش است

غلامرضامنتظری نماینده گرگان و عضو کمسیون فرهنگی مجلس در بازدید از جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش می‌کنیم بودجه فرهنگ به هفت درصد برسد.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، غلامرضا منتظری نماینده گرگان و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان امسال با سه فیلم کوتاه در جشنواره حضور پیدا کرده است که باعث افتخار است. اگر ما دوست داشته باشیم سینمای کشور رشد بیشتری داشته باشد باید به استان‌ها توجه داشته باشیم. ایران فقط تهران نیست. اگر در همه استان‌ها زمینه رشد و شکوفایی فراهم شود درخشش کلی خواهیم داشت. در همه استان‌ها استعداد وجود دارد. با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بر این شده است مکان مناسبی برای انجمن سینمای جوانان گرگان تهیه کنیم، تا پایان سال زمینه این کار فراهم می شود.

منتظری ادامه داد: در بحث دوره‌های آموزشی با آقای خزاعی رئیس سازمان سینمایی صحبتی داشتیم و اعلام آمادگی کردند که استادان خوبی را برای آموزش به استان‌ها بفرستند. ما هم تا جایی که بتوانیم حمایت می‌کنیم تا انگیره بچه‌های علاقه‌مند کاهش پیدا نکند.

درباره حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: من شور و شوق و شعف را که در میان فیلمسازان جوان چهلمین دوره جشنواره دیدم بسیار خوشحال شدم. بین کشش و کوشش رابطه وجود دارد و این نشان می‌دهد فضای جشنواره هم کشش دارد و هم‌کوشش. این جشنواره را یک رویش می‌بینم که در تحول سینمای ایران بسیار می‌تواند مفید باشد.
این عضو کمسیون فرهنگی مجلس گفت: در مجلس نگاه ملی است اما از نظر تخصیص بودجه فرهنگ مظلوم واقع شده است. من همیشه در کمیسیون فرهنگی برای افزایش بودجه فرهنگی موضوع تلاش می‌کنم. در برنامه هفتم تلاش کردیم غبار محرومیت را از سیمای فرهنگ کم کنیم و سهم فرهنگ را در بودجه عمومی افزایش دهیم تا الان حدود یک و نیم درصد بوده و سعی داریم به هفت درصد برسد.

وی خاطر نشان کرد: فرصت شد سه اثر از جشنواره فیلم کوتاه تهران را تماشا کنم که دو اثر از استان گلستان بود که به نظرم بسیار فیلم‌های خوبی بودند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *