تشریح بخش ویژه مسابقه «کتاب و سینما»

بخش جنبی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛

تشریح بخش ویژه مسابقه «کتاب و سینما»

مسابقه «کتاب و سینما» بخش جنبی و ویژه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران به‌منظور رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی به‌عنوان عناصر هویت ملی و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در «چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» از فیلم‌ و فیلم‌نامه‌های تولید شده با موضوع «کتاب و کتاب‌خوانی، صنعت نشر، اقتباس ادبی، پاسداشت و سرگذشت مؤلفین و ناشرین و خادمین حوزه نشر» تجلیل به عمل می‌آورد.

در سومین روز جشنواره با عنوان «روز کتاب و سینما» آثار برگزیده به نمایش در خواهد آمد.

در مراسم اختتامیه جشنواره «جایزه بزرگ کتاب و سینما» و «تندیس چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» به برگزیده برتر اهدا خواهد شد.

مقررات فراخوان به این شرح است؛

کتاب، کتاب‌خوانی، ارکان صنعت نشر و یا اقتباس از یک کتاب می‌تواند محوریت موضوع آثار باشد و اقتباس از آثار ایرانی در اولویت قرار دارد.

آثار کوتاهی که در این بخش می‌توانند حضور داشته باشد شامل فیلم‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی و فیلم‌نامه‌های اقتباسی داستانی است.

حداکثر زمان برای آثار ۳۰ دقیقه است.

جوایز بخش جنبی «کتاب و سینما»؛

تندیس جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و مبلغ سی‌صد میلیون ریال به‌ عنوان نفر اول
دیپلم افتخار و مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال به‌عنوان نفر دوم
دیپلم افتخار و مبلغ یکصد میلیون ریال به‌عنوان نفر سوم
جایزه ویژه «کتاب و سینما»: دیپلم افتخار و حمایت از فیلم‌نامه اقتباسی داستانی بنا به شیوه‌نامه نگارش فیلم‌نامه کوتاه اقتباسی تا مبلغ سه میلیارد ریال (حمایت مشترک خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران) این جایزه در هفته کتاب، و در روز کتاب که ۲۴ آبان است، اهدا می‌شود.

تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۱۴۰۰ و در دوره‌های پیشین جشنواره ارائه نشده باشد.

از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد.

داوطلبانی که آثار خود را جهت شرکت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارسال کرده‌اند، نیازی به ارسال مجدد آثارشان ندارند ولی ثبت نام برای این دسته از داوطلبان در بخش «کتاب و سینما» الزامی است.

ثبت نام در مسابقه تنها از طریق امکان‌پذیر است، بنابراین لازم است درخواست کنندگان فرم تقاضای شرکت در این مسابقه را تکمیل کرده و کد ثبت‌نام دریافت کنند.

تکمیل فرم تقاضای شرکت در مسابقه به معنای قبول مقررات اعلام شده است.

انتخاب و داوری این بخش به صورت جداگانه انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *