به کدامین گناه؟

یادداشت فرهاد قائمیان برای مردم مظلوم فلسطین:

به کدامین گناه؟

فرهاد قائمیان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون همزمان با آغاز چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دلنوشته‌ای را در پاسداشت مقاومت مردم مظلوم فلسطین علیه جنایات رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ در متن دلنوشته‌ فرهاد قائمیان هنرمند برجسته سینما و از اعضای قدیمی انجمن سینمای جوانان ایران آمده است: «غزه، فلسطین، خاک و خون باروت. کودک، شهید، مادر، ستاره‌های بی‌لبخند. غزه، فلسطین، مقاومت… سرهای بر شانه آویخته، فریاد فرو خورده در خون…غزه، فلسطین، خاک داغ حادثه،خاک هزارفانوس، خاک بیت‌المقدس. خاک کشور، خاک وطن، خاک خاکستر شده‌ای که آوارش بر سر کودک و مادرش ریخت و پدر را خَم کرد.

سنگ‌های خونین باقیمانده در دستان لرزان پدر، فریادش را برافروخت. جنگ، مقاومت، خون، شهادت، ولی به کدامین گناه؟ گناه کودکی؟ گناه مظلومیت؟ گناه بی پناهی؟ گناه غیرت بر آب و خاکش؟ کودکم، مادرم، خواهرم، برادرم، من خانه ای دارم، خانه‌ای امن، خانه‌ای گرم و بدون دلهره تا ابدیت. خانه عشق و دوستی، خانه همدلی و همدردی، خانه‌ای امن؛ خانه دلم.

دیگر در غربت کسی نباش، دیگر رویاهایت را در زیر آوار ناملایمتی‌ها و ناهنجاری‌ها خاک نکن. دیگر بیا و این بار دلم را وطن خود بدان تا با هم در این خانه شهادت پدر را به جان بنشانیم. بیا کودکم، بیا برایت قصه بگویم، قصه‌ای از جنس بلور و گلاب، به طعم صلح که ریشه‌اش  مقاومت است و نورش ، طلیعه صبح بی‌مرگی، صبح آزادی، صبح بی‌دلهره، صبح روشنایی.

بیا مادرم، ای چراغ خانه فرزندان شهیدت، بیا که چادر بر خاک و خون کشیده‌ات را ارج نهم.

بیا که باری دیگر با هم سفره مهربانی را در خانه دلمان بگشاییم و خانه مهر را بیاراییم. خواهرم، برادرم، ای که امروز تو را کم از هم‌وطنانم نمی‌دانم. خاک شهیدانتان را می‌بوسم، دردتان را به جان می‌خرم و اشک را به سویدای دل می‌ستایم.

مرا یار و همراه خود بدان و بمان تا مقاومت بماند، تا همگان بدانند که خون شهدا زرین چشمه ایست که بر خاک پاکتان جاریست. من با شما هستم. با شما همدردم ، هم‌گام و همدل هستم تا همیشه.»

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *