اعتبار جشنواره تهران را خیلی از جشنواره‌های بین‌المللی ندارند

میثم محمدخانی مطرح کرد:

اعتبار جشنواره تهران را خیلی از جشنواره‌های بین‌المللی ندارند

میثم محمدخانی حضور آثار فیلمسازان را در جشنواره بین المللی کوتاه تهران غنیمت دانست و گفت: اعتباری که این جشنواره به فیلمسازان برای داخل کشور می‌دهد، شاید جشنواره‌های بین المللی به دنبال نداشته باشند.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، میثم محمدخانی کارگردان سینمای کوتاه همزمان با برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیان کرد: از وقتی که فیلم کوتاه تهران مورد تائید آکادمی اسکار قرار گرفته است، حضور در این رویداد اعتبار زیادی به فیلمسازان می‌بخشد. من هم خوشحالم که در سی و هشتمین دوره این جشنواره حضور داشتم و برای من این اعتبار ثبت شد.

وی ادامه داد: حقیقتاً همه فیلمسازان خلاقانه و با سختی کار می‌کنند به دلیل اینکه فیلم کوتاه بازگشت مالی ندارد و خیلی سخت می‌شود در این حوزه تهیه کننده و سرمایه گذار پیدا کرد، چون اکثر سرمایه گذاران و‌ تهیه کنندگان ریسک نمی‌کنند و کمتر پیدا می‌شود سرمایه گذاری که عاشق فیلم کوتاه باشد و بازگشت مالی را اولویت قرار ندهد؛ بنابراین نمی‌توان دقیق گفت که این جریان چطور پیش خواهد رفت و چطور می‌توان هزینه‌های فیلمسازی در سینمای کوتاه را تامین کرد، اما فعالیت نهادی مثل انجمن سینمای جوانان ایران که به شدت از فیلمسازان حمایت می‌کند و برگزاری جلسات پیچینگ آن برای سینماگران این حوزه خیلی امیدوار کننده است اهمیت زیادی دارد.

وی در پاسخ به این که آیا تمایل دارد فعالیت سینمایی‌اش را به ساخت فیلم کوتاه معطوف کند یا نه، عنوان کرد: فیلم کوتاه دنیای خاص خودش را دارد و شما سخت‌ترین مسیر را برای رقابت در آن انتخاب خواهید کرد، شما در فیلم کوتاه در کمترین زمان باید به درستی قصه‌ای را روایت و تمام اصول فیلمسازی را نیز رعایت کنید. خلق کردن لذتی برای تمام فیلمسازان است و فکر نمی‌کنم هیچ چیزی جای این لذت را پر کند. من اگر فیلم بلند هم بسازم هیچ وقت ساخت فیلم‌کوتاه را کنار نمی‌گذارم.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *