آرین وزیردفتری مطرح کرد: افزایش مخاطبان جشنواره فیلم کوتاه تهران مایه خرسندی است

آرین وزیردفتری مطرح کرد: افزایش مخاطبان جشنواره فیلم کوتاه تهران مایه خرسندی است

 

کارگردان فیلم کوتاه «هنوز نه»، افزایش میزان مخاطبان جشنواره فیلم کوتاه تهران را اتفاق مثبتی خواند که بیانگر سیاست‌گذاری مناسب در این عرصه است.

 

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، آرین وزیردفتری برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران را گام مهمی در راستای رشد و توسعه این هنر دانست و در این باره گفت: طی چند سال اخیر، به جرأت می‌توان گفت که جشن خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه تهران دو رویداد مهم و جدی عرصه فیلم کوتاه در ایران شده‌اند به نحوی که نمی‌توان تأثیرگذاری این رویدادها را نادیده گرفت.

او افزایش تعداد مخاطبان را نتیجه اقدامات مناسب در این بخش دانست و تصریح کرد: افزایش میزان مخاطبان جشنواره فیلم کوتاه بیانگر سیاست‌گذاری‌های درستی است که در این راستا انجام شده است به همین خاطر شاهد هستیم که در برخی اکران‌ها و زمان‌ها، سالن گنجایش کافی را برای حضور تماشاچی ندارد و این اتفاق بسیار خوبی است که قطعاً می‌تواند بر روند کار فیلم‌سازان تأثیرگذار باشد.به طور حتم گسترده شدن مخاطبان می‌تواند بر روند فعالیت فیلمسازان مؤثر واقع شود و این مسیر را به سمت بهبود پیش ببرد.

وزیردفتری برگزاری برنامه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره را یک نیاز جدی دانست و گفت: سال گذشته در ورک‌شاپ‌ها و برنامه‌های جنبی جشنواره رویدادهای بسیار خوب و مثبتی رخ داد زیرا اغلب اساتید این بخش مطرح و شناخته شده هستند و روند مناسبی را در آموزش دنبال می‌کنند.

وی افزود: لازم است که برای ورک‌شاپ‌ها و برنامه‌های این‌چنینی در حوزه اطلاع رسانی از پیش فعال‌تر عمل کنیم تا افراد بیشتری بتوانند برای حضور در چنین برنامه‌های مفیدی برنامه‌ریزی کنند. به طور حتم با تمرکز بر برنامه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی بازخورد چنین ورک شاپ‌هایی بیشتر خواهد بود و علاقه‌مندان بیشتری می‌توانند از این بخش بهره‌مند شوند.

نویسنده فیلم کوتاه «وقت ناهار»، تمرکز بر بخش بین‌المللی در جشنواره فیلم کوتاه تهران را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: ما هنوز با جشنواره‌های جهانی فاصله داریم زیرا بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران کمرنگ‌تر از بخش ملی ظاهر می‌شود. در این راستا نیز ضروری است که تمرکز تازه‌ای را بر بخش بین‌الملل داشته باشیم البته طبق خبرها به نظر می‌رسد که در این دوره تغییرات جدی‌ای را در بخش بین‌الملل شاهد خواهیم بود.

وزیر دفتری خاطرنشان کرد: باید برای فیلم‌سازان بخش بین‌الملل تسهیلاتی را فراهم کنیم که به واسطه آن بتوانند در زمان جشنواره از فضای این رویداد بهره‌مند شوند که البته به دلیل شرایط حاکم بر کشور این امر مشکل است اما قطعاً شدنی است. موضوع دوم تمرکز بر بازار در عرصه فیلم کوتاه است زیرا جشنواره می‌تواند این خلاء جدی را به خوبی برطرف کند.

او تصریح کرد: جشنواره می‌تواند با دعوت از فیلم‌سازان مطرح بین‌المللی، کمپانی‌های شاخص و بخش‌های تأثیرگذار در صنعت فیلم کوتاه امکان ایجاد یک بازار مناسب را در این حوزه ایجاد کند تا فیلم کوتاه فضایی گسترده‌تر از جشنواره‌های ملی برای بروز و ظهور به دست آورد زیرا فیلم کوتاه یک مدیوم جدی برای فیلم‌سازان است.

کارگردان فیلم کوتاه «جنگ همیشه ویران است» ادامه داد: در حال حاضر قدری از تصمیماتی که بر مبنای موضوعی بودن فیلم‌ها گرفته می‌شود، فاصله گرفته‌ایم که اتفاق بسیار خوبی است زیرا باعث شده که تمرکز بیشتری بر کیفیت آثار داشته باشیم.

وزیر دفتری از حضور فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: این اثر ۲۰ دقیقه‌ای به موضوع پرستاری می‌پردازد که مسؤول نگهداری از یک کودک است. او در یکی از روزهای تنهایی برای دزدی از این خانه وسوسه می‌شود…

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

اخبار این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره به نشانی www.tisff.ir  و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان به نشانی www.iycs.ir  قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *