مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران: جشنواره فیلم کوتاه تهران امید را به جامعه سینمایی کشور بازگرداند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران: جشنواره فیلم کوتاه تهران امید را به جامعه سینمایی کشور بازگرداند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: برگزاری حضوری جشنواره فیلم کوتاه تهران بارقه امید را به جامعه سینمایی بازگرداند.

به گزارش سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، احد جاودانی در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره اظهار کرد: در شرایطی که کشور و جهان درگیر ویروس کرونا است برگزاری جشنواره اینچنینی کاری بزرگ و اثر گذار محسوب می شود.

 

وی افزود: این جشنواره آثار و فیلمسازان خوبی را به جامعه فیلم سازی کشور تحویل داده و همیشه مسیر های روشن و زیبایی را برای فیلمسازی باز  می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران ادامه داد: امسال نزدیک به یکسال است که فعالیت های فرهنگی،هنری که اجتماع محور بوده اند به واسطه ویروس کرونا تعطیل بودند و این تعطیلی ها آسیب زیادی به حوزه فرهنگ و هنر وارد کرده است.

 

جاودانی تصریح کرد: علاقه مندان و هنرمندان این حوزه علاقه داشتند که این جشنواره برگزار شود و خود آنها پیش قدم شدند تا آثار نمایش داده شود.

 

وی تاکید کرد: کاری که در دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه انجام شد کاری بزرگ بود چراکه با هماهنگی ستاد کرونا این جشنواره را به صورت فیزیکی برگزار می کنند و باید این موضوع را به فال نیک گرفت و خبرهایی از بازگشایی سینماها نیز در حال زمزمه است و همه اینها یک بارقه امید در ذهن و وجود فعالین این حوزه ایجاد کرده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران گفت:  از اسفند سال ۹۸ تاکنون همه برنامه ها لغو شده است و با اینکه تلاش شد در فضای مجازی رخدادهای  فرهنگی و هنری و اجتماعی پوشش داده شود،  اما فرهنگ این موضوع در دنیا جا نیافتاده است

 

جاودانی خاطرنشان کرد: این فضا در حال ایجاد دلمردگی در مخاطبین سینما و فرهنگ و هنر بود و برگزاری حضوری این جشنواره و بازگشایی سینماها یک امید و شادی در چهره جوانان سینمایی ایجاد کرده است.

 

وی افزود: برگزاری این جشنواره یک حرکت خوب و نو در این مدت بوده است هم دوستان در دبیرخانه جشنواره ریسک کردند و جشنواره را حضوری برگزار کردند و عزیزان در ستاد ملی کرونا نیز با برگزاری این جشنواره موافقت کردند تا امید و شور و نشاط به جامعه باز گردد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار کرد: امیدوارم که جشنواره فیلم فجر را هم با حضور علاقه مندان به سینما برگزار کنیم. اگر از زبان هنرمندان رعایت پروتکل ها تبلیغ شود مردم بیشتر توجه می کنند و این جشنواره یک سنگ محکی برای برگزاری حضوری جشنواره ها خواهد بود و می شود برنامه های فرهنگی هنری را حضوری برگزار کرد و دچار مشکل هم نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *