یادداشت مدیر انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران به بهانه کتب جدید این نهاد؛ سر زدن به خانه پدری

یادداشت مدیر انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران به بهانه کتب جدید این نهاد؛ سر زدن به خانه پدری

سیدجواد میرهاشمی مدیر انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران در آستانه برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، درباره انتشارات جدید این رویداد که عمدتا به موضوع سینمای تجربی اختصاص دارد، یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سیدجواد میرهاشمی، مدیر انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران به مناسبت انتشار کتاب‌های این مجموعه همزمان با سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در یادداشتی آورده است:

«انیس کنج تنهایی کتاب است…فروغ صبح دانایی کتاب است
خرسندم در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شاهد رونمایی تازه‌های نشر انجمن سینمای جوانان ایران هستیم. خوش باد این نیک‌بختی و فرخی به ثمر رسیدن دوره‌های فیلمسازی‌اش؛ از آن جهت که مترجمان و مولفان این کتب، هنرجویان دیروز انجمن و حال حاضر و منتقد فیلم یا مدرسان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هستند. برای مثال می‌توان به افرادی نظیرپیمان شوقی هنرجوی دفتر ساری به سال ۱۳۶۶، دکتر وحیداله موسوی هنرجوی دفتر شیراز به سال ۱۳۸۳، روناک رنجی هنرجوی دفتر تهران به سال ۱۳۸۸، دکتر زهرا پژوتن هنرجوی دفتر ارومیه به سال ۱۳۹۰، پیمان فلاحی هنرجوی دفتر کرمانشاه به سال ۱۳۹۲، دکتر یوکابد عارفی هنرجوی دفتر تهران به سال ۱۳۹۳، صدیقه قاضی‌نظام هنرجوی دفتر تهران به سال ۱۳۹۴،صمد قربان‌زاده مدرس عکاسی دفتر ارومیه از سال ۱۳۹۰ و آشنای تازه‌وارد به انجمن، رضوانه حسنی با زبان تخصصی روسی اشاره کرد.
از آنجا که انجمن فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور با بیشترین تعداد هنرجو است، تازه‌های نشر سال ۱۴۰۰ نه از سر رقابت با دیگر ناشران، بلکه به عنوان منابع لازم هنرجویان سینما با همکاری بخش خصوصی به چاپ خواهد رسید.
آری، قرار نیست تمامی هنرجویان انجمن فیلمساز شوند. سینمای ایران به مدیران فرهنگی و هنری و اعضای علمی نیاز دارد و تازه‌های نشر انجمن گواه مسیری است که آهسته و پیوسته طی شده است. به از این چه شادمانی و به شکرانه این نعمت بزرگ واجب است نماز شکر خواند.»

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *