گلایه برگزیده سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران

گلایه برگزیده سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران

برگزیده بهترین فیلم با موضوع ایمان و امید در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از کم توجهی همیشگی در حق فیلم های کوتاه انتقاد کرد.
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، مهدی شعبانی دلیل حضور نداشتن در سی و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را فراهم نبودن بودجه کافی برای ساخت فیلم جدیدش عنوان و ابراز امیدواری کرد که از سوی نهادهای فرهنگی مورد حمایت قرار بگیرد.
او که در سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با فیلم مستند «بخشش مریم» عنوان بهترین فیلم را با موضوع ایمان و امید کسب کرده است درباره اهمیت این جشنواره گفت: جشنواره بین المللی فیلم‌کوتاه تهران یکی از برترین جشنواره های کشور محسوب می شود که در تمام بخش‌ به خصوص انتخاب و داوری فیلم‌ها دقت زیادی می‌شود. از دید من به عنوان یک فیلمساز، داوران این جشنواره علاوه بر نوع نگارش فیلمنامه و کارگردانی نسبت به موضوع فیلم دقت بیشتری دارند و فیلمسازان باید بیشتر دقت کنند تا از این بحث به آسانی نگذرند.
شعبانی در پاسخ به اینکه این جشنواره تا چه اندازه توانسته است به رشد و ارتفا جریان فیلم کوتاه و معرفی آن به جهان کمک کند گفت: به نظر من جشنواره فیلم کوتاه تهران به دلیل بین المللی بودن و اهمیت آن در بین جشنواره های داخلی باعث رقابت و بهتر شدن آثار فیلمسازان می شود. این در حالی است که همیشه در حق فیلم‌های کوتاه اجحاف شده است و با برگزاری این جشنواره می توان این امید را داشت که آینده خوبی برای ترقی فیلمسازان جوان وجود دارد.

وی درباره ماهیت بین المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران و تفاوتش با نمونه های خارجی ادامه داد: باید بگویم همین اندازه‌ که در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران فیلمسازانی از ۱۰۸ کشور جهان شرکت کردند به نظرم مایه مباهات است و به طور حتم با این بازخورد مثبت و قابل توجه می توان این جشنواره را جزو چند جشنواره برتر جهان در حوزه فیلم کوتاه دانست.

کارگردان فیلم مستند «بخشش مریم» در مورد اینکه آیا ظرفیت تبادل سینمایی در فیلم کوتاه وجود دارد گفت: قابلیت و ظرفیت تبادل سینمایی در فیلم کوتاه وجود دارد اما باید تلاش کرد در بحث فرهنگی به این موضوع توجه ویژه ای شود تا فیلم کوتاه در جایگاه خودش قرار بگیرد. دلیل این توجه ویژه را می توان در بی اطلاعی مردم از جذابیت های فیلم کوتاه و علاقه مندی آنها به تماشای فیلم‌های بلند تعریف کرد.

شعبانی در خصوص نبود امکان نمایش فیلم‌های کوتاه در رسانه ها و بخصوص تلویزیون گفت: به عقیده ام تنها فضایی که می شود از فیلم کوتاه حمایت کرد وجود جشنواره‌ها هستند زیرا این گونه جشنواره‌ها مخاطبان این فیلم‌ها را به خود جذب می کنند. این در حالی است که انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،گروه هنر و تجربه و … هم در رشد این فیلم‌ها و فیلمسازان نقش بسزایی دارند. در نهایت امیدوارم همیشه به فیلمسازان این حوزه اعتماد داشته شود تا شاهد فیلم‌های بهتر و بیشتری در سال‌های آینده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *