سکانس چهارم از جشنواره سی و هفتم؛ این سینمای جسور

سکانس چهارم از جشنواره سی و هفتم؛ این سینمای جسور

مهمانان سینماگر با حضور در پردیس سینمایی ایران مال در چهارمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، با اشاره به جسارت سینمای کوتاه در کشور به تنوع قصه‌ها و شخصیت‌ها در این گونه اشاره کردند.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، چهارمین روز از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی سپری شد که طبق آمارها بر تعداد تماشاگران آنلاین این رویداد سینمایی افزوده شد، بر اساس این آمار مخاطبان آثار کوتاه حاضر در جشنواره تا پایان روز سوم به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر رسید و تنها در روز سوم جشنواره بدون احتساب بخش بین الملل ۵۴۰۰ مخاطب به تماشای آثار در سامانه‌های برخط نشسته‌اند.

 

به سنت روزهای گذشته اما جشنواره فیلم کوتاه تهران شاهد حضور مهمانانی بود.

محمد حمیدی مقدم که به تازگی جشنواره «سینماحقیقت» را به شیوه کاملا آنلاین برپا کرده درباره جسارت در سینمای کوتاه گفت.

وی در این باره بیان کرد: در این سال‌ها فیلم کوتاه ایران به لحاظ تکنیکی در رقابت با فیلم‌های کوتاه خارجی جهش خوبی داشته است که این نشان می دهد فیلم کوتاه عقبه بسیار مهمی در سینمای کشور دارد و نقش آن تعیین کننده است. فیلم کوتاه در ایران همواره جریان مهمی بوده و هست. زیرا در زمینه جسارت‌ها و خطرپذیری ها با جریان فیلم کوتاه در دنیا رقابت دارد و جای تبریک دارد.

سوگل طهماسبی هم که تجربه حضور در چهار فیلم کوتاه را دارد تنوع قصه و شخصیت در فیلم کوتاه را از امتیازات ویژه این سینما خواند و بیان کرد: قصه ها و استعدادهای نابی که در دنیای فیلم کوتاه پیدا می شوند، در سینمای بلند وجود ندارند. از سوی دیگر تنوع قصه و شخصیت در فیلم کوتاه با حضور یکسری از جوانان خوش انرژی و باانگیزه که هنوز وارد فضای تجاری سینما نشده اند و چهارچوب سینما برایشان مقدس است موجب بالندگی سینمای کوتاه شده است.

سعید نجاتی که سال گذشته برای فیلم کوتاه «دابر» از جشنواره سی و هشتم فیلم فجر سیمرغ بلورین گرفت، مهمان دیگر این رویداد سینمایی بود.

او برخی از قضاوت ها درباره سینمای کوتاه را درست نمی‌داند، نجاتی مطرح کرد: بخشی از سرمایه های سینمای بلند کشور از دل همین جشنواره های فیلم کوتاه معرفی می شوند، اما فیلم کوتاه باید خودش به تنهایی جدی گرفته شود امروز مثلا اگر یک کارگردان بزرگ فیلم کوتاه بسازد همه برایشان سوال می‌شود که چرا او فیلم کوتاه ساخته مگر امکانات نداشته است؟! در حالیکه این قضاوت درستی درباره سینمای کوتاه نیست.

در آخرین شب از برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نشست بررسی سینمای کوتاه پیر پائولو پازولینی فیلمساز مطرح ایتالیایی به صورت زنده از ساعت ۲۱ یکشنبه ۵ بهمن برگزار خواهد شد.

در این نشست مجازی استفانو کازی فیلمنامه نویس، منتقد و نویسنده درباره پازولینی به همراه صنم نادری بازیگر، کارگردان و مترجم کتاب «ساختن یک فیلم کوتاه» و با اجرا و کارشناسی آرش عباسی حضور خواهند داشت.

این نشست به صورت برخط در سایت هاشور(خانه جشنواره) به نشانی ww.hashure.com و از طریق پخش زنده صفحه اینستاگرام انجمن سینمای جوانان ایران به شناسه کاربری @iycs.ir قابل تماشا است.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران  تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ در پردیس سینمایی ایران مال تهران برقرار است. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی فردا ششم بهمن‌ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *