کارگردان مستند «پل سیاه»: نگاه جشنواره فیلم کوتاه برای شهرستانی‌ها انگیزه بخش است

کارگردان مستند «پل سیاه»: نگاه جشنواره فیلم کوتاه برای شهرستانی‌ها انگیزه بخش است

کارگردان مستند «پل سیاه» گفت: فیلمسازی سختی‌های خود را دارد اما این کار در شهرستان دشوارتر است و نگاه جشنواره فیلم کوتاه به شهرستانی‌ها باعث ایجاد انگیزه در آنها می‌شود.
به گزارش ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، ایوب مروانی‌پور کارگردان مستند «پل سیاه» درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: این جشنواره معتبرترین فستیوال فیلم کوتاه در ایران است که هر سال بعد از اتمام آن فیلمسازان کوتاه تا سال بعد امکان دیدن آثار یکدیگر را ندارند.
وی بیان کرد: متأسفانه در کشور ما فیلم کوتاه متولی درستی ندارد. کشور فرانسه به عنوان بزرگترین تولید کننده فیلم کوتاه، سینما و شبکه مخصوص پخش فیلم کوتاه را سالهاست در سیاست های خود جای داده و نقش مهمی در آشنایی مردمش با سینمای فیلم کوتاه داشته اما ما به جز جشنواره امکان دیگری برای نمایش آثارمان نداریم.
مروانی پور افزود: فیلمسازی در شهرستان ها همیشه با سختی و محدودیت هایی همراه است و اینکه اثری از این شهرها به جشنواره راه پیدا می‌کند و بعضا جایزه می گیرد واقعاً موضوع با اهمیتی است. جشنواره فیلم کوتاه محلی برای ارتباط بیشتر ما با مسئولان و فیلمسازان دیگر نقاط کشور است.
وی همچنین اشاره کرد: من به آثاری که در بخش بین الملل پذیرفته می‌شود نیز توجه می کنم. این بخش باعث اعتبار جشنواره در سطح جهانی است و مشارکت و تعامل بین فیلمسازان داخلی و خارجی را رقم می‌زند. امیدوارم بخش ملی و بین المللی سرنوشت جشنواره فجر را نداشته و همیشه درکنار هم برگزار شود.
این کارگردان با اشاره به اینکه بالای ۷۴۰۰ فیلم به دبیرخانه رسیده افزود: این اتفاق خوبی است و نشان می‌دهد جشنواره فیلم کوتاه تهران در دنیا چقدر اهمیت دارد. آثاری که به جشنواره ارسال می شود از کشورهای متفاوت است و هر کشوری در تولید شرایط خاص خود را دارد. آنها نگاهشان به فیلم کوتاه جدیتر است و ذهنیت متفاوتتری نسبت به ما دارند.
وی بیان کرد: ما در تکنیک توان رقابت با آن‌ها را نداریم اما جوایز معتبری که از جشنواره های دنیا گرفته‌ایم نشان می‌دهد در محتوا همیشه حرف برای گفتن داشته‌ایم. توان رقابتی ما از این حیث کم نیست اما از نظر ابزاری با با پذیرفته شدن آثارشان در جشنواره می‌توانیم با تازه های روز دنیا آشنا شویم که این مهم از نظر کیفی می‌تواند به ما هم کمک کند.
مروانی پور در پایان عنوان کرد: من به عنوان فیلمساز شهرستانی باید این نکته را متذکر شوم که اگرچه فیلمسازی برای همه سختی‌های خود را دارد و کسی منکر استعداد فیلمسازان شهرهای بزرگ نیست اما می‌خواهم جشنواره به فیلمسازان شهرستانی بیشتر بها دهد. در شهرستان محدودیت‌هایی وجود دارد که کار را به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند و نگاه جشنواره به بچه‌های شهرستان باعث ایجاد انگیزه می‌شود.
سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.
منبع: تسنیم
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *