کارگردان مستند «داستان زندگی در فیروز» مطرح کرد: چگونه می‌توان از نقطه صفر به صد رسید؟/ تلاش‌هایی برای دیده شدن

کارگردان مستند «داستان زندگی در فیروز» مطرح کرد: چگونه می‌توان از نقطه صفر به صد رسید؟/ تلاش‌هایی برای دیده شدن

کارگردان مستند «داستان زندگی در فیروز» می‌گوید فیلمش به چگونگی رسیدن از نقطه صفر به یک جایگاه خوب در زندگی و چالش‌ها و سختی‌های این مسیر دشوار می‌پردازد و از اینکه اولین نمایش خود را در جشنواره سی و هفتم فیلم کوتاه تهران تجربه می‌کند، خرسند است.

 

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، حامد کلجه‌ای کارگردان فیلم «داستان زندگی در فیروز» که در بخش مستند سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، حضور دارد، درباره موضوع فیلم خود گفت: فیلم من روایتگر زندگی یک فرد معلول همراه با همسرش است. آن‌ها هر دو معلول هستند و در کارخانه شامپوسازی «فیروز» کار می‌کنند و تلاششان این است که علی‌رغم همه مشکلات و ناامیدی‌ها و دید نامطلوبی که در جامعه نسبت به کم توانان جسمی وجود دارد، زندگی سالمی برای خود و بچه‌هایشان رقم بزنند.
این کارگردان درباره علت انتخاب این موضوع برای فیلم‌سازی افزود: «فیروز»، کارخانه بسیار معروفی است که حداقل به خاطر شامپوهای بچه‌ای که تولید می‌کند، اغلب ایرانیان با آن آشنایی دارند. مدیرعامل این کارخانه معلول است و خود همواره نسبت به معلولان نگاهی ویژه‌ و حمایتی داشته است.
او ادامه داد: ساختن این مستند از جانب کارخانه «فیروز» به من پیشنهاد و سفارش داده شد. وقتی موضوع را بررسی کردم، بیش از هرچیزی این موضوع من را جذب کرد که در شرایط امروز افرادی که از نظر جسمی سالم هستند هم دچار مشکلات بسیاری شده‌اند. در نتیجه به تصویر کشیدن تلاش افراد معلول برای پیش‌بردن زندگی، نکته‌ای بود که توجهم را جلب کرد.
کلجه‌ای درباره روند فیلمبرداری این اثر و شرایط اش گفت: این مستند با تهیه‌کنندگی کارخانه فیروز ساخته شد و درنتیجه هنگام کار، با چالش خاصی مواجه نشدم اما نکته جالب برایم این بود که شخصیت مستند ما به حدی در طول فیلمبرداری خودش را خوب معرفی کرد که در آن کارخانه چطور از نقطه صفر به جایگاه کارمند بخش روابط عمومی رسیده است. این اتفاق من را به یاد جمله‌ای از خود او انداخت: «شاید دست و پای سالمی نداشته باشیم اما مغزهایمان به خوبی کار می‌کند.»
این کارگردان با ابراز خرسندی از حضور فیلمش در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، گفت: دیده شدن آثار از بستر جشنواره‌ها اتفاق می‌افتد. وقتی این جشنواره فیلمی را می‌پذیرد باعث دیده شدن بیشتر آن می‌شود و این دستاورد مهمی برای من بود. ضمن این که جشنواره فیلم کوتاه، معتبرترین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه در سطح منطقه خاورمیانه است که از استانداردهای بین‌المللی نیز برخوردار است.
وی در پایان عنوان کرد: به همین دلیل اغلب فیلم‌سازان آرزویشان این است که اثرشان در این فستیوال اکران شود. من هم علاقه‌مند بودم که مستندم اولین اکران خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تجربه کند.

بخش نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دو شکل آنلاین و حضوری ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ در پردیس سینمایی ایران مال برگزار می‌شود. این رویداد ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *