چالش بزرگ بازیگری و کارگردانی در یک پروژه/ هر وقت که پاک شدی برگرد

مانا پاک‌سرشت در گفت‌وگو با صبا:

چالش بزرگ بازیگری و کارگردانی در یک پروژه/ هر وقت که پاک شدی برگرد

مانا پاک‌سرشت کارگردان فیلم «وقفه» که در سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و در بخش اثر داستانی حضور دارد درباره فیلم خود توضیح داد.

به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نقل از صبا، مانا پاک‌سرشت کارگردان فیلم «وقفه» که در سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و در بخش اثر داستانی حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند تولید فیلم خود گفت: نزدیک به یکسال و نیم پیش فیلمنامه کار را نوشتم و در ابتدا هم می‌خواستم با هزینه شخصی کار را بسازم اما در نهایت با پیشنهاد و مشورت دوستان در پیچینگ انجمن جوانان سینمای ایران ثبت نام کردم و خداراشکر پذیرفته شدم.

وی ادامه داد: بعد از پذیرفته شدن تقریبا ۲ ماه در پیش تولید بودیم و در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ کار را کلید زدیم و یک هفته هم در شهرهای رشت و انزلی فیلمبرداری داشتیم. چالش بزرگی که از همان ابتدا درگیر آن شدم بازی کردن خودم در فیلم بود. برای نقش اصلی به دنبال بازیگر بودم اما در نهایت مجبور شدم خودم این نقش را بازی کنم و این ترس را داشتم که شاید باعث شود تسلطم در کارگردانی کم شود.

این نویسنده و کارگردان درباره فیلم «وقفه» توضیح داد: نسخه نهایی «وقفه» ۱۵ دقیقه است و درباره داستان فیلم هم می توانم دیالوگ مهمی که در فیلم وجود دارد را بگویم: «برو هر وقت که پاک شدی برگرد. شاید هم هیچ وقت برنگشتی…».

پاک‌سرشت ادامه داد: با درنظر گرفتن فیلم «وقفه» تا به حال ۷ تجربه حرفه ای داشته ام که ۳ فیلم برای صداوسیما بوده، اما «وقفه» جدی‌ترین کار من است. از ۴ سالگی تجربه حضور جلوی دوربین و بازیگری را داشته ام اما کارگردانی را ۴ سالی است که پیگیری می کنم. درباره تولید این فیلم هم واقعا فکر می کردم شرایط تولید سخت‌تر پیش برود که خداراشکر با چالش خاصی مواجه نشدیم. تنها موردی که وجود داشت همان نکته ای بود که قبل‌تر عرض کردم و آن بحث بازیگری خودم بود. چون خودم نیز روی بازیگری بسیار حساس هستم این ترس را داشتم که شاید نتوانم بازی خودم را کنترل و هدایت کنم اما خداراشکر بهتر از آن چیزی که فکر می‌کردم پیش رفت.

وی درباره حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: قطعا حضور داشتن در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای هر فیلمسازی جذاب است و دوست دارد که این اتفاق را تجربه کند که خداراشکر برای فیلم «وقفه» هم پیش آمد.

مانا پاک‌سرشت در پایان بیان کرد: باتوجه به اینکه شمال کشور فضای بهتری دارد، ترجیح من این است تا در جایی که خاطرات کودکی ام در آنجا گذشته است و برای من الهام بخش است، فیلم بسازم. درباره ورود به عرصه فیلم بلند هم باید بگویم که به فکر ساخت فیلم بلند هستم اما در حال حاضر دغدغه من نیست و برنامه ریزی برای آن ندارم. چیزهایی است که هنوز در من حل نشده است تا بتوانم به سمت سینمای بلند بروم.

دیگر عوامل فیلم کوتاه «وقفه» عبارتند از نویسنده و کارگردان: مانا پاک‌سرشت، بازیگران: مانا پاک‌سرشت، عرشیا زینعلی، مسعود بدرطالعی، اسماعیل حاجتی، تصویربردار: آرمین یوسف زاده، صدا: علیرضا دریادل، تدوین: البرز پورصیاد، طراحی و ترکیب صدا: حسن سنگاچین، آهنگساز: میلاد حجتی، جلوه های ویژه بصری: حسام کنفی، اصلاح رنگ: سحر جامع، مدیر تولید: سیامک حسین پور، دستیاران: امیرحسین عباسی، محمد مهربخش، طراح صحنه: مانا پاک سرشت، دستیاران: شایان معینی، پرهام کاظمی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: مجتبی نجفی، دستیاران تصویر: نعیم اسمی، عرفان پندار، تهیه کننده: البرز پورصیاد، انجمن سینمای جوانان ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *