پیشنهادهای ناهید مسلمی برای رونق فیلم کوتاه

پیشنهادهای ناهید مسلمی برای رونق فیلم کوتاه

ناهید مسلمی بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون، معتقد است بعد از رهایی از کرونا می‌توان فیلم‎های کوتاه را در مراکز عمومی برای مردم به نمایش گذاشت.

 

به گزارش ستاد خبری  سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از تسنیم، ناهید مسلمی درباره بازیگری در فیلم‌های کوتاه گفت: به نظر من شیوه بازیگری در فیلم کوتاه نسبت به دیگر حوزه‌‌ها، برای مثال نسبت به بازیگری در فیلم بلند، تفاوتی ندارد، چراکه بازیگر واقعی برای ایفای نقش خود از جان و دل مایه می‌گذارد و تفاوتی ندارد که نقش کوتاه یا بلند یا در فیلم کوتاه یا بلند باشد.

او درباره جایگاه فیلم کوتاه گفت: ما برای فیلم‌های کوتاه، تبلیغات زیادی انجام نمی‌دهیم، درنتیجه باعث می‌شویم که فیلم کوتاه مهجور بماند و کمتر دیده شود.

این بازیگر درباره قابلیت اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه گفت: پخش آثار کوتاه از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و منجر به جذب مخاطب در این حوزه شود. در شبکه‌های اجتماعی مردم می‌توانند به راحتی به فیلم‌های خوب کوتاه دسترسی داشته باشند و به تماشای آن‌ها بنشینند. فقط باید برای پخش این آثار از تریبون مجازی بسترسازی کنیم.

مسلمی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های نمایش فیلم‌های کوتاه «شبکه نمایش خانگی» است. متولیان این حوزه می‌توانند با تهیه‌کنندگان آثار کوتاه به توافق برسند و فیلم‌های کوتاه را به صورت پیش‌نمایش یا میان پرده، قبل از پخش یا در حین پخش اثر سینمایی یا سریال، نمایش دهند. این جریان برد دو طرفه حساب می‌شود و دوطرف سود می‌کنند و مردم نیز به تماشای آثار کوتاه ترغیب می‌شوند.

این بازیگر بیان کرد: کارگردانان برجسته سینمای ایران نیز باید حمایت از فیلم‌های کوتاه را جدی بگیرند و حمایت خودشان را برای دیده شدن هرچه بیشتر آثار کوتاه ابراز کنند.

مسلمی گفت: حمایت از آثار کوتاه در حوزه دولتی هم می‌تواند اتفاق بیفتد. برای مثال شهرداری‌های هر منطقه فیلم‌های کوتاه را خریداری کنند و در پارک‌ها نمایش دهند. پیش از وقوع کرونا و در سال‌های اخیر ما شاهد اکران فوتبال در پارک بودیم و متوجه شدیم که این نوع از نمایش مخاطبان زیادی دارد. می‌توانیم با بهبود شرایط، برای نمایش فیلم کوتاه هم این مسیر را در پیش بگیریم، بدون شک مردم می‌ایستند و فیلم کوتاه را تماشا می‌کنند.

او ادامه داد: با این گونه از نمایش و قابلیتی که فیلم کوتاه در فرهنگسازی دارد، می‌توان در بسیاری از حوزه‌ها آگاهی‌رسانی کرد اما برای رقم خوردن این ماجرا، نیاز به حمایت‌های دولتی و پیگیری مسئولان مربوطه و متولیان امر است.

این بازیگر درباره نقش کارگردانان و تهیه‌کنندگان آثار کوتاه گفت: پیگیری هنرمندانی که در این حوزه کار می‌‎کنند برای اکران گسترده آثارشان نیز اهمیت بسیاری دارد. ممکن است این پیگیری‌ها در ابتدا نتیجه‌بخش نباشد اما به مرور راه باز خواهد شد. فرهنگسازی همواره در بلند مدت نتیجه می‌دهد.

مسلمی درباره علاقه‌مندی‌اش به ایفای نقش در آثار کوتاه گفت: من در چند فیلم کوتاه بازی کرده‌ام و از این بابت خوشحالم . چون همیشه همکاری با جوانان برایم جذاب بوده است. جوانان شور و اشتیاق بالا و ذهن‌ خلاقی دارند، همین ماجرا سبب می‌شود که کار کردن با هنرمندان جوان جذاب باشد.

او درباره تأثیرات جشنواره فیلم کوتاه تهران بر روند کاری هنرمندان این حوزه گفت: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند برای دیده شدن بازی بازیگران هم بسیار مفید باشد. برای مثال اگر من به عنوان بازیگر در نقشی متفاوت بازی کرده‌ باشم، جشنواره این امکان را فراهم می‌آورد که آن نقش خاص دیده شود. کارگردان‌های مختلف به تماشای بازی من می‌نشینند و به توانایی‌های یک بازیگر برای نقش‌های مختلف پی می‌برند. جایزه گرفتن برای جوانان نیز از این جشنواره‌ها بسیار دلگرم کننده است. البته باید حواسشان را جمع کنند که با دریافت جایزه در همان سطح متوقف نشوند و به پیشرفت کاری‌شان بیندیشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *