پیام احمدی نیا در حاشیه جشنواره فیلم کوتاه تهران مطرح کرد: برگزاری جشنواره‌ها فرصتی برای احیای «سینما» است/ به تماشای فیلم با رعایت پروتکل‌ها عادت کنیم

پیام احمدی نیا در حاشیه جشنواره فیلم کوتاه تهران مطرح کرد: برگزاری جشنواره‌ها فرصتی برای احیای «سینما» است/ به تماشای فیلم با رعایت پروتکل‌ها عادت کنیم

پیام احمدی نیا بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد که برگزاری جشنواره‌ها فرصتی برای احیای سینماست و باید به زیست کرونایی عادت کنیم.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، پیام احمدی نیا بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: به نظرم هم برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران و هم برگزاری جشنواره فیلم فجر امر مثبتی است امیدوارم در فجر هم مردم بتوانند به تماشای آثار بنشینند اصولا به نظرم مثل بقیه عناصر زندگی خودمان حیات سینما را هم حفظ کنیم ما کم کم داریم عادت می کنیم چگونه به زیست کرونایی ادامه بدهیم به نظرم با برگزاری این جشنواره‌ها اتفاق بدی رخ نمی‌دهد. من امروز به دیدم که در سالن‌ها فواصل رعایت می‌شود و همه از ماسک استفاده می‌کنند در قیاس با مترو و غذاخوری‌ها سینماها بهداشتی‌تر هستند فضای سمی‌ای نیست خوشحالم که جشنواره این‌چنین برگزار می‌شود پردیس ایران مال هم یکی از سینماهای درجه یک ماست که من پیش از این چند فیلم را در اینجا تماشا کرده بودم.

وی با بیان اینکه امسال فیلم کوتاه «دشنه» به کارگردانی سامان تفرشی، «به من دست نزن» ساخته آوازه شهنواز و «سی تومن نقد» به کارگردانی محمدرضا عبدالملکی را در ویترین جشنواره فیلم کوتاه تهران دارد، توضیح داد: نیاز است برای احیای سینما چنین فعالیت‌هایی را داشته باشیم عده‌ای شغلشان سینماست اما یک سال است که عملا تعطیل است این افراد باید از کجا ارتزاق کنند؟ مگر می‌شود فرهنگ و هنر را تعطیل کرد؟ ما نمی‌توانیم بگوییم چون یک بیماری آمده باید بخش فرهنگی و هنری را تعطیل کنیم‌. مردم باید به سینما رفتن با رعایت پروتکل‌ها عادت کنند، خوشحالم که جشنواره فیلم کوتاه تهران به شکل فیزیکی برگزار شده و مردم استقبال کرده‌اند امیدوارم همین اتفاق در جشنواره فیلم فجر هم رخ دهد. خود من امسال خیلی لذت بردم که دوباره فیلم‌ها را در سالن سینما تماشا کردم.

 

این بازیگر عنوان کرد: سینمای کوتاه در این سال‌ها پیشرفت زیادی داشته است. اتفاقاتی مثل جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشن بزرگ سینمای ایران و… به بیشتر دیده شدن این آثار کمک می‌کند، نسلی که از سینمای کوتاه آغاز می‌کنند بالاخره پا به عرصه سینمای بلند می‌گذارند و اینجا فرصت خوبی است که بازگیران، کارگردانان و دیگر عوامل خود را محک بزنند.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *