وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از جشنواره سی‌و‌چهارم: جشنواره امسال در فضای سینمایی‌تری برگزار می‌شود/نباید فیلم کوتاه را از اکران در سالن‌های سینما محروم کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از جشنواره سی‌و‌چهارم: جشنواره امسال در فضای سینمایی‌تری برگزار می‌شود/نباید فیلم کوتاه را از اکران در سالن‌های سینما محروم کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خوشحالی از این‌که جشنواره امسال در فضای سینمایی‌تری برگزار می‌شود، مهمان روز سوم سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شد.
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفتگو با ستاد خبری جشنواره گفت: ما نیاز مبرمی به ایجاد فضای ثابت برای جشنواره‌های سینمایی داریم و در مجموع اصل این نکته که جای ثابتی برای برگزاری نمایشگاه‌های سینمایی داشته باشیم، یک تقاضای جدی و مطالبه قدیمی است. امیدواریم هم شرایط و هم منابع مالی اجازه بدهد تا این اقدام صورت بپذیرد.
او ادامه داد: خوشبختیم جشنواره فیلم کوتاه، امسال درمحیط سینمایی‌تری برگزار می‌شود و این محیط سینمایی به افرادی که به این فضا می‌آیند کمک بیشتری می‌کند تا در یک محیط فرهنگی به گفت‌و‌گو بپردازند.
او درباره اهمیت اکران فیلم کوتاه در طول سال و در فضاهای متنوع فرهنگی گفت: فیلم کوتاه  چه در فضای داخلی و چه در فضای بین‌المللی یک فرصت خاصی برای ما ایجاد کرده واین فرصت روزبه‌روز  رو به افزایش است و طبعا افزایش این فرصت در فضای تولید اقتضای آن را می‌کند که در فضای اکران هم تمهیداتی را در نظر داشته باشیم.
صالحی اظهار داشت: فیلم کوتاه به علت محمل‌ها و حامل‌های متنوعی که دارد صرفا به اکران در سالن‌ها احتیاجی ندارد. اکران سالن‌ها هم یکی از فرصت‌های عرضه و ارائه فیلم کوتاه است و نباید فیلم کوتاه را از اکران در سالن‌های سینما محروم کرد و دیدن‌های جمعی که خود هیجان و جذابیت‌های خاص خودش را دارد را در اختیار فیلم کوتاه نیز قرار داد.
او گفت: دوستان در سازمان سینمایی با توجه به قابلیت‌هایی که در فیلم کوتاه پیدا کردیم و جایزه‌های متنوعی که در فضای بین‌المللی داریم و فضایی که در محیط داخلی هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ کیفیت داریم به فکر جدی‌تری درباره نحوه اکران فیلم کوتاه خواهند افتاد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انجمن سینمای جوان مسؤولیت‌های متعددی دارد و همان‌گونه که از عنوان آن مشخص است، پویش جوانان در سینما را فعال‌تر و زنده‌تر نگه داریم. یک بخش این پویش جوانانه در سینما آموزش است و یک بخش آن تولید است؛ آموزش مقدمه تولید است و ما باید به آموزش فکر کنیم، محیط‌های جوانانه از تولیدات جوانانه سرشار‌تر شود، اتفاقی که خوشبختانه در جشنواره فیلم کوتاه رخ داده است و در سینمای مستند هم این اتفاق افتاده است.
 
سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *