هیئت داوری ۱۳۹۵

[us_image image=”5963″]

خسرو سینایی

متولد سال ۱۳۱۹ در شهر ساری، در دانشگاه فنی شهر وین به تحصیل در رشته معماری پرداخت و همزمان در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی در رشته آهنگ سازی تحصیل کرد. پس از آن، در رشته فیلم سازی در همان دانشگاه شروع به تحصیل کرد. در سال ۱۳۴۶، در رشته های کارگردانی فیلم و تلویزیون و فیلمنامه نویسی فارغ التحصیل شد. پس از آن، به ایران بازگشت و فعالیت هایش را به عنوان فیلمساز در وزارت فرهنگ و هنر و به عنوان فیلمنامه نویس، کارگردان، آهنگساز فیلم و تدوینگر در تلویزیون ملی ایران آغاز کرد. وی همچنین در چندین دانشکده ی فیلمسازی تدریس کرده و یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره های داخلی و بین المللی بوده است. وی نشان “شوالیه ی جمهوری لهستان را در سال ۱۳۸۷ و نشان افتخار هنرمند” را در سال ۱۳۸۹ برای فیلم بلند مستند “مرثیه گمشده” که درباره پناهندگان لهستانیست که طی جنگ جهانی دوم وارد ایران شدند، از وزارت فرهنگ جمهوری لهستان دریافت کرد. سال ۱۳۹۵، پنجاهمین سالگرد فعالیت های پیاپی ایشان با بیش از ۱۱۰ فیلم فیلم های داستانی کوتاه و سینمایی، مستند و مستند درام) است.

[us_image image=”5962″]

آنا هنکل دانرسمارک

او کارگردان فیلم کوتاه است و هم چنین برای نمایش های تئاتری و اپرا ویدئو اینستالیشن” طراحی می کند. او استاد دانشگاه علمی-کاربری در رشته هنر (HTW) و مدرسه عالی هنر فولک وانگ در شهر اسن می باشد. هنکل، با کمک ارکستر سمفونیک برلین برای نوجوانان کارگاه های آموزشی برگزار می کند. او با جشنواره های متعددی همکاری دارد و عضو هیأت داوران در جشنواره هایی همانند جشنواره فیلم کوتاه ویلا دو کند (۲۰۱۴)، جشنواره فیلم کوتاه میلانو (۲۰۱۳)، جشنواره فیلم کوتاه درسدن (۲۰۱۱)، جشنواره اختونگ برلین (۲۰۰۸) و جشنواره زن زوشته در شهر پوتسدام (۱۹۹۹) بوده است. او برای بخش کوتاه جشنواره برلین برلیناله)، جشنواره فیلم مستند کاسل و دیگر جشنواره ها فیلم پیشنهاد می دهد.

[us_image image=”5961″]

یوکا-پکا لاکسو

متولد ١٩٥٩، مدیر جشنواره تامپره (یکی‌ از سه‌ جشنواره معتر فیلم‌ کوتاه اروپا در کنار اوبرهاوزن و کلرمونت‌-فراند) در فنلاند است‌. وي پیش‌ از این‌ در دهه‌ ٨٠ به‌ صورت اجرایی‌ و از سال ٢٠٠٠ در هیأت انتخاب و برنامه‌ ریزي با جشنواره همکاري داشته‌ و از سال ٢٠٠٢ سمت‌ مدیریت‌ جشنواره را عهده دار بوده است‌. به‌ عنوان مدیر جشنواره مسئولیت‌ برنامه‌ ریزي سیاست‌ ها و اسراتژي ها را با همکار مدیر خود انجام می‌ دهد. فیلم‌ برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم‌ تامپره مستقیا’ به‌ آکادمی‌ اسکار فرستاده می‌ شود.

یوکا-پکا لاکسو از سال ١٩٩٨ مدیریت‌ جشنواره فیلم‌ پیرکاما، که‌ یک‌ جشنواره محلی‌ در تامپره است‌، را بر عهده دارد. این‌ جشنواره سازمانی‌ غیر انتفاعی‌ است‌ که‌ مسئول برگزاري خانه‌ هÐ سینا و پخش‌ فیلم‌ ها در فنلاند می‌ باشد و به‌ طور گسرده اي در آموزش رسانه‌ فعالیت‌ دارد. او همچنین‌ تجاربی‌ به‌ عنوان منتقد فیلم‌ مستقل‌ براي رادیو و مجلات را در رزومه‌ کاري خود دارد. یوکا-پکا لاکسو در کارنامه‌ خود عضویت‌ انجمن‌ فیلم‌ ملی‌ فنلاند، عضویت‌ آکادمی‌ فیلم‌ اروپا و همچنین‌ عضویت‌ هیأت داوران جشنواره ٢٠١٣ کینودوت را دارد. او به‌ عنوان داور در اک۴ جشنواره هاي معتر جهان شکت‌ داشته‌ است‌.

[us_image image=”5960″]

شوبرا گوپتا

مقاله‌ نویس‌ ارشد و منتقد فیلم‌ در ایندین‌ اکسپرس می‌ باشد. وي بیش‌ از ٢٠ سال است‌ که‌ ستون نقد این‌ نریه‌ را به‌ صورت هفتگی‌ می‌ نویسد که‌ خوانندگان بسیاري دارد.

از میان موفقیت‌ هاي متعدد گوپتا می‌ توان به‌ شاخص‌ ترین‌ آن ها که‌ عضویت‌ در CBFC است‌، اشاره کرد.

براي شرکت‌ در جشنواره هاي فیلم‌، وي به‌ طور گسرده اي به‌ داخل‌ و خارج از هندوستان سفر کرده است‌. این‌ جشنواره ها شامل‌ جشنواره هاي بین‌ اللی‌ فیلم‌ لندن، نانت‌، بانکوك و دمشق‌ می‌ باشد. گوپتا در سال ٢٠١٢ در جشنواره فیلم‌ معتر کن‌ به‌ عنوان عضوي از هیأت افراد رسانه‌ ارشد هندي حضور داشته‌ است‌. او همچنین‌ برگزاري جشنواره هاي بین‌ اللی‌ فیلم‌ هندوستان را از سال هاي نخستین‌ دهه‌ ٩٠ عهده دار بوده است‌. در سال ٢٠١٦، از گوپتا به‌ عنوان ماینده اي از مایندگان انتخابی‌ از رتار دنیا در برلیناله‌ (جشنواره بین‌ اللی‌ فیلم‌ برلین‌) دعوت شده است‌.

گوپتا هم‌ چنین‌ براي سال هاي متعدد به‌ عنوان یکی‌ از اعضاي هیأت انتخاب و داوري بخش‌ هاي فیلم‌ پانوراما و بین‌ الل‌ با جشنواره بین‌ الل‌ فیلم‌ هندوستان (IFFI) همکاري داشته‌ است‌.

[us_image image=”5959″]

ژولیت دورت

فارغ التحصیل EAVE می باشد. از سال ۲۰۰۶ سمت هماهنگ کننده در بخش سینمای جوان مرکز هنرهای زیبای بروکسل (بوزار) را داشته است. او مسئولیت همکاری و تولید مشترک با آرشیو فیلم سلطنتی (سینماتک، بروکسل)، شورای فرهنگی بریتانیا، موسسه گوته، خانه فرهنگ ژاپن در پاریس، مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پومپیدو (در پاریس)، پخش کنندگان و تهیه کنندگان بلژیکی، و دیگر جشنواره ها و موسسات فرهنگی را عهده دار می باشد. دورت هم چنین از سال ۲۰۰۶ عضو آکادمی فیلم اروپایی می باشد و در جشنواره های فیلم معتبر متعددی چون اوبرهاوزن، بارسلونا، مانهایم-هایدلبرگ، جشنواره فیلم کوتاه بروکسل و جشنواره فیلم کوتاه نیکون به عنوان داور شرکت داشته است.