نشست سینمایی «عناصر سینمای تجربی» برگزار شد؛ استفاده از یک فیلم در جریان ساخت شهرداری مکزیکوسیتی

نشست سینمایی «عناصر سینمای تجربی» برگزار شد؛ استفاده از یک فیلم در جریان ساخت شهرداری مکزیکوسیتی

بادی مینک در نشست تخصصی مجازی «عناصر سینمای تجربی» از سری نشست های «۳۸-۲۰» از تاثیر فیلم ها بر شیوه تفکر و بهره برداری در پروژه های معماری گفت.

به‌گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، نشست «عناصر سینمای تجربی» از سری نشست های تخصصی مجازی «۳۸-۲۰» با حضور بادی مینک در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد.

در روز آخر از جشنواره سی و هشتم، بادی مینک استاد بین المللی و کارگردان درباره عناصر تجربی سینمای تجربی به ارائه توضیحاتی پرداخت.
مینک در ابتدای صحبت‌هایش گفت: من یاد گرفتم همه چیز را سه بعدی ببینم و چالش بزرگی بود که فضای سه بعدی را از طراحی دو بعدی به تصویر بکشم. روند حذف یک بعد من را به شدت مجذوب خود کرد. از خودم پرسیدم معمارها چگونه می‌توانند فضای سه بعدی را از طرح دو بعدی را بسازند.
او گفت: فیلم مردی با اعصاب مدرن را می خواستم در روندش دنبال کنم. در این فیلم در سال ۱۹۲۳ در جریان ساخت شهرداری مکزیکوسیتی استفاده شد و من سعی کردم ماکت معماری را به شیوه‌های مختلف استفاده کنم و شهر کامل ساختم. در واقع در این شهر خیابان‌ها از گودال‌های خانه ها عبور می‌کند.
او افزود: تلاش کردم در طول چیدمان اعضای ماکت، شیوه تفکر را به تصویر بکشم. در این تجربه می‌خواستم نشان دهم هنر چگونه خود را از ایده روی کاغذ به فضا و زمان به حالت اجرا در می‌آورد. ایده ای که روی کاغذ می‌آید اگر واقع نشود، در سطح کاغذ بی هدف می‌گردد و در انتظار نابودی است. ساختمان شهرداری هم تنها در حد ایده ماند و هرگز ساخته نشد.
مینک عنوان کرد: این فیلم را در آکادمی هنر وین ساختیم و خواستیم تکه‌های مختلف ماکت را به تصویر بکشیم. وقتی که فیلم به اتمام رسید و به فستیوال‌های کن و برلین راه پیدا کرد من شگفت زده شدم چون فیلم را بدون هیچ بودجه و حمایتی ساختم. در جشنواره کن متوجه شدم کار ما نیاز به بودجه ندارد و هدف اصلی اش پیش بردن سینما و زبان فیلمسازی است.
مینک بیان کرد: بعد از تمام شدن فیلمم یک فیلم در شمال لوکزامبورگ ساختم که تحقیقات زیادی بر آن انجام دادم و درباره گذشته این کشور بسیار مطالعه کردم و استقرار رم و مسیحیت را مورد بررسی قرار دادم و طراحی‌های قرون وسطی را که در این کشور شکل گرفته است، دیدم. در طول این روند توجه کردم وقتی تعداد بیشماری از افراد در زمینی که راه می‌رویم دفن می شوند، احتمالا زیر سطح کل کره زمین درصد بالایی از اجساد فاسد شده وجود دارد.
او گفت: وقتی که به دنیا می‌آییم از خاک برمی‌خیزیم و بعد به همان خاک می‌رویم. جدا از این موضوع تعداد بیشماری از آثار تاریخی وجود دارد که آثار فرهنگی و تولد انسان از زمین از مهم ترین عناصر این فیلم است.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران روز یکشنبه ۲ آبان با معرفی برگزیدگان در آیین اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *