نخستین روز از همایش بین‌المللی فیلم کوتاه برگزار شد

نخستین روز از همایش بین‌المللی فیلم کوتاه برگزار شد

اولین همایش بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور فرید فرخنده کیش و محمدحسین تمجیدی در نخستین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، در ابتدای این همایش فرید فرخنده کیش، دبیرجشنواره ضمن اشاره به اهمیت پژوهش در ساخت و تولید فیلم کوتاه، گفت: تلاش ما در انجمن سینمای جوانان ایران همواره بر این بوده است که آثار سینمایی در حوزه فیلم کوتاه متکی به پژوهش و تحقیق باشد. همواره ساخت فیلم کوتاه از درون تحقیقات گسترده صورت گرفته و مورد قبول واقع شده است.

در ادامه محمدحسین تمجیدی، مدیر همایش ضمن ارائه گزارشی از مقالات همایش، عنوان کرد: براساس فراخوان اعلام شده در بخش «گذaaشته، حال، آینده» ۵۱ مقاله دریافت کرده‌ایم. در مرحله اول چکیده مقالات به دست ما رسید و پس از ارزیابی اولیه اصل مقالات به دست ما رسید. چون این همایش جنب جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود و جشنواره نیز بین‌المللی است، ما نیز در بخش مقالات به وجه بین‌المللی جشنواره توجه ویژه داریم.

وی اضافه کرد: از مجموع ۵۱ مقاله رسیده به نخستین همایش بین‌المللی «فیلم کوتاه؛ گذشته، حال، آینده»، ۲۶ مقاله برای داوری نهایی انتخاب شد و پس از فرایند داوری سرانجام ۱۱ مقاله برای ارائه در صحن نخستین همایش بین‌المللی فیلم کوتاه تهران پذیرفته شدند.

در این همایش زینب لطفعلی خانی، احمد خوش‌نیت، کامبیز حضرتی، محمدعلی صفورا و محمد سام اسدی، یوکابد عارفی و کینوشیتا با موضوع بررسی فیلم کوتاه و ساختار آن مقالات خود را ارائه کردند. در دومین روز از همایش بین‌المللی فیلم کوتاه، فردا چهارشنبه ۱۹ آبان رامتین شهبازی، پروانه احمدی، وحید آبرود، مجید کیانیان، علی منوچهری، مائورو گومز مقالاتشان را ارائه خواهند داد.

همایش بین‌المللی «فیلم کوتاه؛ گذشته، حال، آینده» روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان از ساعت ۹ تا ۱۳ در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *