مهرداد اسکویی مطرح کرد؛ نشست‌های جشنواره یک بسته آموزشی کامل است

مهرداد اسکویی مطرح کرد؛ نشست‌های جشنواره یک بسته آموزشی کامل است

مدرس نشست‌های سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نشست‌ها را حاصل نگاهی همه جانبه به فیلم کوتاه و یک بسته آموزشی کامل دانست.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مهرداد اسکویی، نشست‌های این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را یک رویداد مثبت خواند و در این باره گفت: برنامه ریزی این نشست‌ها از مدت‌ها قبل توسط افراد برجسته و چهره‌های شاخص حوزه فیلم کوتاه انجام شده است. این گروه طی این مدت زمان که نزدیک به چند ماه طول کشید، سعی کردند، با نگاهی زیربنایی به بخش آموزش، نشست‌ها را طراحی کنند.
او افزود: به نظر من این دوره از نشست‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، یک پکیج کامل آموزشی است که بر مبنای آن هر گروهی متمرکز بر یک ژانر و با نگاهی متفاوت به آن خواهد پرداخت بنابراین اتفاق جدید و موثری است.
مدرس نشست های «۳۵-۲۰» تصریح کرد: من نیز در این نشست‌ها، در ادامه صحبت دوستان که سعی خواهند کرد از نظر تاریخ، فلسفه و هنر به رئالیسم نگاهی داشته باشند، این موضوع را به عنوان یک فیلمساز مورد بررسی قرار می‌دهم.
اسکویی درباره سرفصل‌های این نشست‌ها، گفت: من سعی خواهم کرد به این موضوع بپردازم که اساسا رئالیسم و واقعیت گرایی چه تفاوتی با هم دارد؟
برخورد یک فیلمساز با امر واقع و واقعیت در سینما به چه شکلی است؟و چگونه تلاش می کند بر مکاشفه و کشف واقعیت درونی و پنهان؟ و چگونه می‌توان با واقعیت برخورد داشت؟
او تاکید کرد: به طور حتم کسی در دنیا وجود ندارد که همه چیز را بداند و هر فردی بر مبنای سلسله تجربیات و الزام‌هایی که وجود دارد، دانسته‌هایی را به دست می‌آورد بنابراین نشست‌های جشنواره نیز می‌تواند ابعاد تازه‌ای را برای مخاطبانی که حتی با این مفاهیم آشنا هستند، ارائه کند.
این فیلمساز ادامه داد: بخشی از آموخته‌های هر فرد مربوط به اطلاعاتی است که از راه فیلم دیدن، مطالعه و … به دست آورده است اما بخش دیگری نیز وجود دارد که بر مبنای تجربیات به دست آمده و تبدیل به امری درونی شده است. آموختن این دانسته‌های درونی شده، یقینا مهمترین مساله است بنابراین انتقال این تجربیات از هر هنرمندی می‌تواند اتفاق تازه‌ای را برای دیگر افراد شکل دهد که البته جالب و جذاب نیز هست.
اسکویی، بخش پیچینگ را یکی از موثرترین قسمت‌های جشنواره دانست و افزود: به نظر من پیچینگ اتفاق بسیار مهمی است زیرا من نیز همواره با این بخش رو به رو هستم کما اینکه چند روز بعد از جشنواره نیز باید در یکی از بزرگترین جشنواره‌های بین‌المللی مستند دنی ایدفای آمستردام، اثر خود را پیچ کنم. بنابراین فکر می‌کنم اجرای این بخش به علاقمندان فیلمسازی کمک می‌کند تا بتوانند مسیر درست خود را برای راه یافتن به بازارهای جهانی پیدا کنند.
او خاطر نشان کرد: ادامه روندی مانند پیچینگ کمک می‌کند که فیلمسازان به خصوص جوانترها بتوانند وارد میادین جدی‌تر برای جذب سرمایه گذار شوند و در عرصه‌ها ی مهمتری نیز ظاهر شوند.
این کارگردان ادامه داد: اگر چه پیچینگ در حال برداشتن نخستین گام‌های خود در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است اما به نظر من گام بسیار مهمی است که ادامه آن به اتفاقات خوب و مهمی می‌انجامد.
بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از تا ۲۲ آبان۹۷ در حال برگزاری است.
اخبار این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره به نشانی www.tisff.ir و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان به نشانی www.iycs.ir قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *