مهدی موسوی برزکی به صبا گفت:جشنواره فیلم کوتاه نباید تعطیل شود/ نگرانی فیلمسازان به‌جا است

مهدی موسوی برزکی به صبا گفت:جشنواره فیلم کوتاه نباید تعطیل شود/ نگرانی فیلمسازان به‌جا است

عضو هیات انتخاب بخش داستانی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از آثار راه‌یافته به این دوره و هم‌زمانی آن با اوج‌گیری ویروس کرونا می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از خبرنگار سینمایی صبا، مهدی موسوی برزکی کارگردان و عضو هیات انتخاب بخش داستانی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره هم‌زمانی اوج‌گیری ویروس کرونا با برگزاری این رویداد سینمایی گفت: به نظر من جشنواره فیلم کوتاه تهران را می‌توان با مدیریت حضار و محدود کردن تعداد تماشاگران سالن‌ها، به صورت تلفیقی از آنلاین و فیزیکی برگزار کرد تا ما امسال فرصت و امکان هم‌نشینی و هم‌اندیشی با فیلمسازان عرصه کوتاه را از دست ندهیم.

وی افزود: قطعا امسال، مثل همیشه شاهد استفاده از ظرفیت کارگاه‌ها و ورکشاپ‌ها به صورت حضوری نخواهیم بود و از بستر آنلاین از این بخش بهره‌مند می شویم.

موسوی برزکی با بیان اینکه همه اهالی سینما و مدیران جشنواره‌های سینمایی نگران کپی غیرقانونی فیلم‌ها در صورت آنلاین شدن نمایش‌ آن‌ها هستند، اظهار کرد: در عین حال که جشنواره‌های سینمایی بستری برای دیده شدن هستند، فیلمسازان این دغدغه را دارند که ارایه فیلم‌شان باعث فرصت‌سوزی و از بین رفتن حقوق آثار نشود. به هر حال در حوزه فیلم کوتاه نیز نمایش و شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به تولیدات دوره سی و هفتم جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: با توجه به مسایل کرونا به شخصه فکر نمی‌کردم که میزان تولیدات تا این حد زیاد باشد. حداقل بیش از هزار اثر در بخش داستانی وجود داشت که بخش قابل توجهی از آن‌ها با موضوع کرونا تولید شده بودند و موضوع کرونا در بیشتر آثار امسال دیده می‌شود.

این فیلمساز که در دوره گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم «عزیز» شده بود، بیان کرد: به دلیل اینکه ما هر سال به لحاظ کمی تعداد قابل توجهی تولید در عرصه فیلم کوتاه داریم و جشنواره فیلم کوتاه تهران مهم‌ترین محفل برای عرضه این تولیدات است، اگر در یک سال این جشنواره نمود عینی پیدا نکند یا لغو شود، با تعداد زیادی فیلم مواجه خواهیم بود که پشت خط می‌مانند و به دوره‌های بعد منتقل می‌شوند.

موسوی در پایان تصریح کرد: فیلم کوتاه مخاطبان خاص خودش را دارد که در هر شرایطی آن را تنها نمی‌گذارند.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از چهارشنبه هفت آبان‌ماه با برگزاری نشست‌های تخصصی «۳۷-۲۰» آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *