معرفی مشاوران انتخاب آثار مستند سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

معرفی مشاوران انتخاب آثار مستند سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

 

مشاوران انتخاب آثار مستند بخش مسابقه ملی سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

 

به گزارش ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فرشاد اکتسابی، عزت‌اله پروازه و  نوا رضوانی به عنوان مشاوران انتخاب آثار مستند بخش ملی، سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را همراهی می‌کنند.

 

فرشاد اکتسابی مستندساز متولد سال ۱۳۴۹ در تهران و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما و ادبیات دراماتیک است. «همراه با فرات»، «راز یک مجسمه»، «مجنونی از اسکاندیناوی»، «فرزند اصفهان»، « آلاله» از جمله ساخته‌های اوست و عضویت در انجمن صنفی فیلمسازان مستند ایران، عضویت در هیات انتخاب و داوری جشنواره مختلف سینمایی و کسب جوایز متعدد از جمله سوابق حرفه‌ای این هنرمند است.

 

عزت‌اله پروازه مستندساز متولد ۱۳۵۲ در شهر کرد و دارای مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی است. ساخت مستندهای «گالین»، «مادرم ایل من»، «عروسک کاموایی»، «زائر»، «آه جان مراد»، عضویت در انجمن صنفی کارگردانان مستند خانه سینما و هیات انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف و کسب جوایزی نظیر تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند از جشنواره سینما حقیقت، تقدیر ویژه بهترین فیلم از جشنواره مستند داکای بنگلادش، منتخب جشنواره مستند شفیلد انگلستان از جمله افتخارات و سوابق حرفه‌ای این هنرمند است.

 

نوا رضوانی مستندساز متولد ۱۳۶۱ در ساری و دارای مدرک کارشناسی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران است. مستندهای «ظغال!»، «تن‌ها»، «عروسک‌ها نمی‌دانند» و فیلم‌های کوتاه «یک حلقه معمولی» و «ماسک» از جمله آثار اوست و عضویت در هیات انتخاب جشن خانه سینما و دریافت جوایزی از جمله تندیس بهترین مستند کوتاه و دیپلم افتخار بهترین مستند اجتماعی جشنواره سینماحقیقت، حضور در بخش اصلی جشنواره فیلم لوکارنو با «ماسک» از جمله سوابق حرفه‌ای این هنرمند است.

 

سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *