معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران: بنیان فعالیت انجمن سینمای جوانان ایران توجه به استان ها است

معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران: بنیان فعالیت انجمن سینمای جوانان ایران توجه به استان ها است

معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران گفت: آمار نشان می دهد فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد تولیدات جشنواره مربوط به انجمن سینمای جوانان ایران است و مابقی یعنی ۷۰ درصد تولیدات به بخش خصوصی بر می‌گردد.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، آرش رصافی درباره کمیت تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران با وجود ویروس کرونا بیان کرد: از سال گذشته در انجمن موضوع شوراهای استانی راه اندازی شد و به روش پیچینگ تلاش کردیم با رعایت عدالت فرهنگی بودجه تولیدی که وجود دارد، در کل کشور هزینه کنیم.
وی افزود: سال گذشته سال اولی بود که پیچینگ اجرایی می شد و قطعا دارای آسیب هایی بوده است. ما سعی کردیم این آسیب ها را بررسی کنیم که با مسئله کرونا روبه رو شدیم، یکی از الزامات موضوع پیچینگ حضور فیزیکی فیلمساز در جلسه شورا و دفاع از طرح بود که کار را دچار چالش کرد.
معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: فیلمسازان در تولیدات دچار چالش شدند و پنج ماه زمان برد تا در مسئله تولید بر اساس پروتکل ها پیش بروند و تولید متوقف نشد به همین دلیل به جلسات آنلاین روی آوردیم که خوشبختانه نتیجه اش رضایت بخش بود و با وجود مشکلات نسبتا موفق عمل کرده ایم.
رصافی با اشاره انتقاداتی که به گزینش فیلم‌ها در جشنواره می شود، گفت: آمار و ارقام نشان می دهد که ماجرا چیست. اولین اتهامی که وارد می شود این است که فیلم های انجمن بیشتر مورد توجه بوده این در حالی است که آمار نشان می دهد فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد تولیدات مربوط به انجمن است و مابقی یعنی ۷۰ درصد تولیدات به بخش خصوصی باز می گردد.
وی تاکید کرد: هیات انتخاب آثار این رویداد، بچه های مستقل فیلم کوتاه هستند که سفارش پذیر نیستند و مستقل نظر خود را ارائه می‌دهند.گر
معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران گفت: اگرچه معمولا تصور می شود عمده آثار متعلق به تهران است، اما اگر به کارگردانان و عوامل فیلم دقت کنیم اکثر فیلم سازان متعلق به شهرستان هستند شاید تهیه کننده تهرانی باشد، اما فیلم و عوامل آن شهرستانی هستند.
رصافی اظهار کرد: اساس کار ما در انجمن سینمای جوانان ایران توجه به استان ها است در سال گذشته برای اولین بار بودجه مستقل استانی تعریف کردیم و سقف حمایت در سراسر ایران یکی است. سعی شده از همه افرادی که در عرصه فیلم کوتاه فعال هستند، حمایت کنیم تا عدالت رعایت شود و سعی کرده ایم تمرکز را از تهران برداریم.
نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *