مشاور بنیاد سینمایی فارابی مطرح کرد؛ جشنواره فیلم کوتاه تهران به بلوغ رسیده است

مشاور بنیاد سینمایی فارابی مطرح کرد؛ جشنواره فیلم کوتاه تهران به بلوغ رسیده است

حبیب ایل بیگی، جشنواره فیلم کوتاه تهران را فضایی مناسب برای به تصویر کشیدن استعدادها و انرژی هنرمندان جوان دانست و گفت: بر خلاف گذشته که تمام تلاش بر شناساندن جایگاه فیلم کوتاه بود، امروز جشنواره فیلم کوتاه تهران به بلوغ رسیده است.
به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، حبیب ایل بیگی، مشاور بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه بازدید از سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، گفت: روزی دست اندرکاران انجمن سینمای جوان به دنبال معرفی فیلم کوتاه بودند و سعی داشتند، دیگران را به این عرصه دعوت کنند اما امروز بسیار شرایط متفاوت شده است به نحوی که فیلم کوتاه جایگاه خود را در سینمای ایران تثبیت کرده و علاقمندان این حوزه به شکلی جدی حضور دارند. بنابراین امروز دیگر مرحله تبیین، معرفی و جا انداختن برای دیگران گذشته است زیرا جشنواره و فیلم کوتاه به بلوغی رسیده که بسیار خوشایند و درخشان است.
او بر لزوم توجه به جایگاه اقتصادی فیلم کوتاه تاکید کرد و افزود: اقتصاد فیلم کوتاه به عنوان حلقه مفقوده، این هنر شناخته می‌شود بنابراین اگر این حلقه نیز بتواند با وجود این همه اشتیاق و ذوق و علاقه‌ای که وجود دارد و تبلور آن را در جشنواره فیلم کوتاه می‌بینم، درصدی در این هنر رخ دهد، چرخه کامل می‌شود و بسیار اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.
مشاور بنیاد سینمایی فارابی بر لزوم افزایش میزان همکاری صدا و سیما تاکید کرد و گفت: تلویزیون اصلی‌ترین مرکزی است که می‌تواند از فیلم کوتاه به عنوان آثاری که به زندگی مردم نزدیکتر هستند، حمایت کند اما متاسفانه همچنان حق سینمای ما که بخش مهمی از آن فیلم کوتاه است، از سوی تلویزیون نادیده گرفته می‌شود. ما تعداد زیادی شبکه تلویزیونی داریم که می‌توانند با قیمتی اندک بخش اقتصاد فیلم کوتاه را تامین کنند و از این محتواها استفاده کنند اما متاسفانه اینگونه نیست.
ایل بیگی خواستار حضور مسئولان تامین محتوای صدا و سیما در جشنواره فیلم کوتاه تهران شد و اظهار کرد: امیدوارم که آن‌ها بتوانند از فضای جشنواره بهره‌مند شوند و زمینه اقتصادی شدن فیلم کوتاه را فراهم کنند زیرا امروز جای خالی فیلم کوتاه در تلویزیون شدیدا احساس می‌شود در حالیکه ما طی دهه ۷۰ روابط بسیار نزدیکی با این فضا داشتیم. در آن دوران ما بخش مهمی از فیلم‌های انیمیشن، مستند و داستانی را به تلویزیون فروختیم و هنرمندان سهم خود را دریافت کردند و این بسیار برای هر دو طرف خوب و به صرفه بود.
او تاکید کرد: این همکاری تلویزیون و فیلم کوتاه سبب می‌شود که هنرمندان جوان آرامشی بیابند زیرا مردم آثار آنها را می‌بینند و دیگر جوانان مجبور نیستند که صرفا به جشنواره‌های خارجی اکتفاء کنند.
مشاور بنیاد فارابی، جشنواره را فضایی برای به تصویر کشیدن انرژی هنرمندان دانست و گفت: این جشنواره نشان داده است که انرژی بسیار زیادی وجود دارد که باید مسئولین ما از آن استفاده کنند.
بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، تا ۲۲ آبان ماه در پردیس ملت ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *