مسیر فیلمسازی سخت‌تر از آن چیزی‌ست که به نظر می‌رسد

مسیر فیلمسازی سخت‌تر از آن چیزی‌ست که به نظر می‌رسد

 

عضو هیات انتخاب بخش پیچینگ سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، گفت: پیچیده‌ترین سوال برای جذب سرمایه و فیلمسازی این است که جز فیلم ساختن و پول درآوردن به دنبال چه هستید و چه هدفی دارید.

 

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نقل از ایرنا، «گابریله برونن مه‌یر» از کشور آلمان در سومین شب از مجموعه نشست‌های اسکایپی ۳۵-۲۰ با موضوع پیچینگ با ابراز خرسندی از حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران، اظهار داشت: همواره از من به عنوان یک حرفه‌ای در مسائل جذب سرمایه یاد می‌کنند در حالی که من بیش از هرچیز مشاوره می‌دهم و در رشته ادبیات و جامعه شناسی تحصیل کردم و مشاور فرهنگی هستم.
برونن مه‌یر درباره نحوه ورود خود به سینما، توضیح داد: من از یکی از شهرهای جنوب آلمان به برلین رفتم و از آنجایی که از کودکی رویای فیلمسازی در سر داشتم به پشت صحنه فیلم‌ها رفتم و فعالیتم را از پشت صحنه‌ها آغاز کردم، اما بعد از مدتی متوجه شدم که علاقمه دارم تا در بخش جذب سرمایه به کارگردان‌ها کمک کنم و به آنها مشاوره دهم.
این مشاور فرهنگی ادامه داد: در حال حاضر در شرکتی کار می‌کنم که جذب سرمایه می‌کند و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به این شرکت مراجعه کرده و آنها نیز این فارغ التحصیلان را حمایت کرده و برای ساخت فیلم اول و دوم به آن‌ها کمک می‌کند؛ این اتفاقی که در کشور من بسیار رایج است. پس از فارغ التحصیلی سازمان‌هایی هستند که فیلم سازی شما را تضمین می‌کنند.
برونن مه‌یر در ادامه درباره نحوه چگونگی پذیرش در پیچینگ، گفت: همه جا این پروسه از یک ایده خاص شروع می‌شود. شما باید ابتدا طرحی نو و تازه داشته باشید و کسی درباره آن چیزی نشنیده باشد. این اتفاق در مستند بسیار زیاد است و دیگری می‌تواند نوعی از قصه‌گویی باشد که تازه، ناب و نفس گیر است. شما باید ابتدا بگویید پروژه‌تان دربازه چیست و این که چرا می‌خواهید فیلم بسازید. این موضوع در فیلم کوتاه اهیمت بسیاری دارد.
وی با اشاره به اینکه مرحله دوم اتفاقی است که در پروسه تمرین می‌افتد و باید محور فیلم، نقطه شروع و دنیای آن مشخص شود، گفت: فیلم باید مخاطب را جذب کند؛ باید به دنبال کسانی باشید که از شما به عنوان فیلمساز خوششان بیاید و پروژه را دوست داشته باشند.
وی تاکید کرد: شیوه ساخت فیلم کوتاه در ایران و فرانسه کاملا شیوه متفاوتی نسبت به کشورهای دیگر است.
این مشاور فیلم سازی خاطرنشان کرد: باید ابتدا همه چیز را درباره خود و کارتان بدانید. درباره آن با افراد خانواده و دیگران صحبت کنید و قبل از قانع کردن دیگران خودتان را قانع کنید. پیچیده‌ترین سوال این است که به جز فیلم ساختن و پول درآوردن به دنبال چه هستید و چه هدفی دارید.
وی گفت: آنچه که بسیار اهمیت دارد و از کاتالوگ فستیوال‌ها می‌توانید بفهمید این است که صنعت سینما، بسیار به اسم افراد وابسته است. آدم‌هایی که شما را همراهی می‌کنند بسیار مهم هستند و اینکه کمپانی حمایت کننده شما کیست؟
گابریله برونن مه‌یر، افزود: اگر جوان هستید و شناخته شده نیستید از قدرت و انرژی خود استفاده کنید و با کمک دوستانتان این کار را انجام دهید چرا که برای داورانی که در این بخش قرار است نظر دهند این حرکت شما بسیار تاثیرگذار است.
وی اظهار داشت: مسیر فیلمسازی بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. در آلمان افراد می‌دانند که کجا باید بروند اما دلیلی ندارد که همه آن را بپذیرند. معمولا جلسات پیچینگ محوریت دارند و باید دید آن جشنواره چه محوری را در پیش گرفته است. برای پیدا کردن سرمایه گذار باید جهان بینی جدیدی داشت. رقابت در این عرصه بسیار زیاد است و وقتی می‌خواهید در پیچینگ باشید باید آدم‌ها را در جریان تصمیمتان قرار دهید.
عضو هیات انتخاب بخش پیچینگ سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، خاطرنشان کرد: وب سایت جشنواره مرجع اصلی برای شما است و به شما توضیح داده که از چه طریق می‌توانید در پیچینگ حضور یابید؛ اما درنظر داشته باشید هیچ قاعده وفرمولی وجود ندارد و این مسئله بسیار کلی است. آنچه که باید بدانید این است که نمایندگان شرکت‌های سرمایه گذار و پخش کننده بدانند که شما ایده جالبی دارید و حرفی برای گفتن دارید تا روی شما سرمایه گذاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *