مسعود مددی: تفاوت جشنواره فیلم کوتاه در علاقه فیلمسازان به پیشرفت است

مسعود مددی: تفاوت جشنواره فیلم کوتاه در علاقه فیلمسازان به پیشرفت است

 
مسعود مددی با اشاره به وجه تمایز جشنواره فیلم کوتاه نسبت به فیلم بلند، گفت: این ویژگی هیجان و احساسات زیاد و در عین حال بسیار صمیمى و گرم تعداد فراوان فیلمسازان علاقه‌مند و جدید در دیده شدن و پیشرفت سریع است.
به گزارش ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مسعود مددی عضو هیأت انتخاب بخش داستانی این جشنواره در گفت‌وگو با ستاد خبری ضمن اشاره به اینکه جشنواره فیلم کوتاه از ویژگى متفاوت و متمایزى نسبت به فیلم بلند برخوردار است، خاطر نشان کرد: این ویژگی هیجان و احساسات زیاد و در عین حال بسیار صمیمى و گرم تعداد فراوان فیلمسازان علاقه‌مند و جدید در دیده شدن و پیشرفت سریع است.
وی همچنین افزود: ما سالانه با سیل عظیمى از فیلم مواجه می‌شویم که همه در نظر دارند تا از فرصت احتمالى نمایش فیلم‌هایشان در این جشنواره استفاده کنند. اما در مقابل جشنواره امکان محدودى‌ست در چند روز مشخص و یک رقابت که بطور طبیعى فقط به تعداد کمى از آنها مجال مى‌دهد.
نویسنده و کارگردان فیلم سینمای “گیتا” درباره جایگاه و اهمیت فیلم کوتاه در ایران گفت: فیلم کوتاه در ایران به لحاظ اجرا و تسلط فیلمسازان از ساز و کار جدى و فوق‌العاده‌اى برخوردار شده است و در سطوح بازیگرى، فیلمبردارى، اجراى زنده کنش‌ها و انتقال فضا رشد چشمگیر و قابل اعتنایى در برخى از فیلم‌ها دیده می‌شود.
وی دو نکته را به عنوان آسیب جدی در سینمای فیلم کوتاه عنوان کرد و یادآور شد: نکته مهم به عنوان آسیب جدى و قابل گفت‌وگو، ضعف در داستان‌گویى است و سپس تمایل زیاد و جدى به موضوعات رئال اجتماعى است که عموما در سطح پرداخت به آسیب‌هاى تلخ اجتماعى براى فیلمساز جذاب شده است.
مددی همچنین در ادامه اضافه کرد: متاسفانه با تجمیع این دو نکته می‌توان گفت در غالب فیلم‌ها به دلیل ضعف در داستان‌گویى و تمرکز بر یک موقعیت بلاتکلیف اجتماعى و همچنین عدم توجه به گونه‌هاى متفاوت سینمایى از تجربه سایر امکانات بیانى سینما محروم شده‌ایم.
نویسنده فیلم سینمایی “بیداری برای سه روز” در بخشی از صحبت‌هایش متذکر شد: بطور معمول و غالب و نه همیشگى آنچه توجه سینماى ما را در جشنواره‌هاى بین‌المللى خارجى بالا مى‌برد، پرداخت و نمایش آسیب‌ها آن‌هم در یک داستان حداقلى و حتى نامنسجم است.
وی در پایان گفت: این موضوع براى آنها کافى است و در مقابل نیز توجه و جهت فیلمسازان جوان ما را براى به دست آوردن فرصت دیده شدن شکل می‌دهد. حالا خودتان تعداد فیلم‌هایى را که با این تمایل ساخته شده و قطعا به امکان نمایش فیلم‌شان در جشنواره تهران هم امید بسته‌اند تصور کنید.
سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *