مدیر دفتر نجف‌آباد انجمن سینمای جوانان ایران مطرح کرد: توجه به فیلم‌سازان شهرستان‌ها یک ضرورت است

مدیر دفتر نجف‌آباد انجمن سینمای جوانان ایران مطرح کرد: توجه به فیلم‌سازان شهرستان‌ها یک ضرورت است

فریبا چوپان نژاد، مدیر دفتر نجف‌آباد انجمن سینمای جوانان ایران درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رنگین‌کمانی از فیلم‌های کوتاه سراسر کشور است و لازم است حضور استان‌ها در آن پررنگ‌تر شود.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فریبا چوپان‌نژاد، مدیر دفتر نجف‌آباد انجمن سینمای جوانان ایران درباره برگزاری این رویداد در دوران کنونی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره‌ای بسیار معتبر است و امسال نیز با پیگیری‌های مداوم آقای موسوی و همکارانشان مورد تایید آکادمی اسکار نیز قرار گرفته و «اسکار کوالیفاید» شده است.
او ادامه داد: «اسکار کوالیفاید» شدن جشنواره اتفاقی بسیار تاثیرگذار است. باید بگویم که این رویداد رنگین کمانی از آثار متفاوتی است که در طول یک سال، توسط علاقه‌مندان حوزه فیلم کوتاه و فیلمسازان تولید می‌شوند. درواقع جشنواره بستر اکران این آثار را فراهم می‌آورد.
چوپان‌نژاد گفت: اکنون که نتایج تولید بیش از ۵۰ اثر حاضر در بخش داستانی و سایر فیلم ها در بخش های دیگر به ثمر نشسته است، باید بگویم که درست است که فیلمسازان استان ها نیز در این بخش کار برای ارائه دارند و نامشان در فهرست نهایی اسامی به چشم می‌خورد، اما باز هم لازم است حضورشان پررنگ تر باشد.
او بیان کرد: البته من پیش تر نیز خودم داور جشنواره‌های مختلفی بوده‌ام و می‌دانم که برای هیات انتخاب و داوران کیفیت کارها برای انتخاب اثر در اولویت قرار می‌گیرد. اما واقعیت این است که فیلمسازان شهرستان ها با کمترین امکانات و تجهیزات در صدد تولید اثر خود برمی‌آیند و به ناچار باید به کیفیت پایین‌تری به نسبت بچه‌های تهران کنار بیایند و اگر هدف ما این است که جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رنگین کمانی از همه آثار در جای جای ایران باشد باید حضور پرشورتری از فیلمسازان استان ها را در دستور کار قرار دهیم.
این سینماگر گفت: برای حضور در جشنواره امسال چند اثر از جانب دفتر انجمن ما فرستاده شد که از این میان تنها انیمیشن «پیکره» به کارگردانی مهدی صالحی فرد برای حضور در جشنواره پذیرفته شد. من نیز یک انیمیشن به کارگردانی خودم را برای حضور در فستیوال ارسال کرده بودم که متاسفانه رد شد.
او درباره «اسکار کوالیفاید» شدن جشنواره بیان کرد: «اسکار کوالیفاید» شدن این جشنواره پرسابقه و معتبر اتفاقی مهم است که با انگیزه‌بخشی اشتیاق بیشتری را در میان فیلمسازان این حوزه ایجاد می‌کند و حتی فیلمسازان شاخص و بهتری نیز با «اسکار کوالیفاید» شدن برای حضور در جشنواره متقاضی خواهند شد. این اتفاق برای هنرجویان هم حتی خوب است چون می‌دانند بستری برای دیده شدن در عرصه‌های بین‌المللی برایشان فراهم است.
چوپان‌نژاد در پایان گفت: متاسفانه بیماری کرونا و شیوع گسترده این ویروس باعث شد که جشنواره به صورت کامل فیزیکی و حضوری نباشد و بخش‌هایی از آن آنلاین شد. اکران آنلاین آثار البته که خوبی‌هایی دارد اما چنین رویکردی امکان حضور فیلمسازان سایر استان ها را در محل برگزاری جشنواره سلب می‌کند و این گونه آن‌ها دور از حس و حال برگزاری خواهند بود و بعد از تماشای آثار بحث و مناظره‌ای میانشان شکل نخواهد گرفت.

آیین پایانی سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ساعت ۱۸ امروز یکشنبه ۲ آبان در کتابخانه جندی‌شاپور مجموعه ایران‌مال برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *