مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی: فیلم کوتاه بر دیپلماسی سینما تاثیرگذار است

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی: فیلم کوتاه بر دیپلماسی سینما تاثیرگذار است

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در پردیس سینمایی ایران مال در جریان برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: فیلم کوتاه در عرصه دیپلماسی سینمایی می تواند بسیار موثر واقع شود و هنرمندان و مسئولان سینمایی و نهادهای تولید فیلم از این نقش بین المللی فیلم کوتاه نباید غفلت کنند.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در جریان بازدید از سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: خیلی خوشحالم که این دوره از جشنواره در زمانه ای که کرونا زیست مردم را تحت تاثیر قرار داده است باشکوه و آبرومندانه برگزار شد و همچنان فیلم کوتاه پیشنهاد ویژه و جذابی برای سینمای ایران دارد.

وی با اشاره به اینکه فیلم کوتاه در عرصه دیپلماسی سینمایی می تواند بسیار موثر واقع شود، عنوان کرد: هنرمندان و مسئولان سینمایی و نهادهای تولید فیلم از این نقش بین المللی فیلم کوتاه نباید غفلت کنند، زیرا فیلم کوتاه ایران بر صنعت فیلمسازی در خاورمیانه اثرگذار است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: سینمای ایران یکی از مهمترین سینماهای خاورمیانه و آسیا است و بنابراین فیلم کوتاه از حیث بازار منطقه ای هم برای رسانه های منطقه و هم دیپلماسی سینمایی می‌تواند موثر واقع شود.

تابش تصریح کرد: در دوره مدیریت ما همکاری خوبی بین بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران برقرار بوده و هست و این همکاری در چهار دوره المپیاد فیلمسازی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تجربه شده است، دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سطح کشور همکاری خوبی در تحقق المپیاد فیلم سازی داشته و دارند.

تابش خاطر نشان کرد: اتفاق خوبی که این چند سال شاهد آن بودیم نمایش فیلم کوتاه در بسته ویژه ای در سینمای هنر و تجربه بود که یک تحول اساسی در اکران فیلم کوتاه ایجاد کرد و مورد استقبال واقع شده است. کرونا کاری کرد که اقبال به گونه های دیگر سینما یعنی فیلم کوتاه به واسطه فراهم شدن بستر آنلاین بیشتر شده، هرچند که کرونا ضایعاتی را برای سینمای کشور به همراه داشت، اما جایی در خصوص بسترسازی کمک کننده بود و امیدوارم که در عرصه فرهنگ و هنر و سینما شاهد عرضه بیش از پیش آثار سینمایی به خصوص فیلم کوتاه در سامانه های عرضه و پخش فیلم در فضای آنلاین باشیم.

وی گفت: بحث توجه به فناوری های نوین و قالب های تازه در شرایط پسا دیجیتال هم خوشبختانه در سینمای کوتاه مورد توجه و تجربه بوده و معتقدم که این رویکرد در حال انجام است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد: انسجام صنفی و هویت فیلمسازی کوتاه ضرورت دارد حفظ شود چراکه فیلم کوتاه را یک حوزه مستقل می دانم و نه باوری به عنوان پیش درآمد برای فیلمسازی بلند، بلکه فیلم کوتاه حوزه مستقل است و باید بیشتر به این موضوع اهمیت داده شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه این جشنواره نشان داد تلاشی که مدیریت سینمایی کشور از پاییز امسال انجام داده که بر اساس آن جشنواره فیلم کودک متفاوت و آنلاین برگزار شد و پس از آن سینما حقیقت و امروز جشنواره فیلم کوتاه، مثبت بوده است. این روند نشان داد برپایی رویدادهای سینمایی همراه با زیست کرونایی اتفاق موفقی بوده و استقبال از رویدادهای سینمایی را به دنبال داشته است.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی امروز ششم بهمن‌ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *