مجید نوروزی: از پیشنهادات بازی در فیلم کوتاه استقبال می‌کنم/ کارگردانان فیلم کوتاه اهل جسارت هستند

مجید نوروزی: از پیشنهادات بازی در فیلم کوتاه استقبال می‌کنم/ کارگردانان فیلم کوتاه اهل جسارت هستند

مجید نوروزی(بازیگر سینما و تلویزیون) گفت: شخصیت‌پردازی و بازیگری در فیلم کوتاه سخت‌تر از فیلم‌های بلند است. زیرا همه چیز باید مثل ساختار خود فیلمنامه و شخصیت‌پردازی‌ها موجز باشد و این کار بازیگر را دشوار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از ایلنا، مجید نوروزی (بازیگر سینما و تلویزیون) درباره مختصات بازیگری در فیلم کوتاه گفت: بازی در فیلم کوتاه برای من همیشه یک تجربه جدید بوده است؛ از آنجا که این مدیوم نسبت به فیلم‌های بلند و نیمه بلند زمان کمتری دارد، شخصیت‌پردازی و بازیگری در آن سخت‌تر از آن‌هاست. همه چیز باید مثل ساختار خود فیلمنامه و شخصیت‌پردازی‌ها در آن موجز باشد و این کار بازیگر را دشوار می‌کند. از این لحاظ بسیار به بازیگر کمک می‌کند تا تجربیات زیادی از این فیلم‌ها به دست آورد.

وی با اشاره به اهمیت فیلمنامه در انتخاب یک فیلم کوتاه، عنوان کرد: تعداد فیلم‌های کوتاهی که بازی کردم، محدود بوده است و همیشه فیلمنامه‌هایی را قبول کردم که دوست‌شان داشته‌ام. فیلم کوتاه «وال‌ها» چند سال گذشته در جشنواره‌های متعدد جوایز زیادی کسب کرد و من هم برای بازی در آن چند تندیس بازیگری گرفتم؛ این فیلم کوتاه تجربه عجیبی برایم بود و آن هم به خاطر این بود که به عنوان نقش اول یک فیلم کوتاه تنها ۱۵ دقیقه فرصت داشتم کاراکتری را که بازی می‌کنم، به مخاطب معرفی کنم و پس از آن تماشاگر با آن کاراکتر، ارتباط برقرار کند، و در نهایت همراهش شود.

بازیگر فیلم کوتاه «اتاق عقد» ادامه داد: معمولا به خاطر مسائل اقتصادی، فیلم کوتاه از بودجه کمتری برخوردار است و برخلاف سینمای بلند که سرمایه‌گذار دارد و همه چیز در سطح بالایی انجام می‌شود، در فیلم کوتاه همه چیز می‌تواند تجربی‌تر پیش برود. درست است که فیلم کوتاه به سرمایه کمتری احتیاج دارد، ولی معمولا کسانی که به ساخت فیلم کوتاه مشغول هستند، افرادی با تجربه‌های نو و دارای جسارت بیشترند.

نوروزی با بیان اینکه دوست دارد بازیگری در همه مدیوم‌ها را تجربه کند، گفت: تاکنون تلاش کرده‌ام همه مدیوم‌ها را تجربه کنم. سال‌هاست در تئاتر، فیلم بلند و کوتاه سینمایی، سریال، نمایش خانگی، اجرا و نمایش خیابانی مشغول به ایفای نقش هستم و همه این مدیوم‌ها را تجربه کرده‌ام، ولی در نهایت بازیگری برای من ارجحیت دارد. احساس می‌کنم اگر قرار باشد بازیگر کاملی باشم باید همه مدیوم‌ها را تجربه کنم چراکه هر کدام یک داده و آموخته برایم دربردارد که بعدها در مسیر بازیگری کمک زیادی می‌کند.

وی در ادامه گفت: قطعا در آینده باز هم پیشنهاد بازی در فیلم کوتاه را می‌پذیرم، به نظرم بازیگر نیاز دارد تجربه‌هایش را به‌روز کند. در بازیگری برای من انتهایی وجود ندارد؛ همان‌طور که در این چند سال بازی کردم، اگر فیلمنامه خوبی به دستم برسد حتما در آن فیلم بازی می‌کنم. البته باید فیلمنامه را دوست داشته باشم و ببینم آن فیلم چقدر می‌تواند به تجربیاتم اضافه کند.

بازیگر سریال تلویزیونی «گاندو» درباره کیفیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: معمولا ساختار جشنواره‌های ما کمی با ساختار جشنواره‌های جهانی تفاوت دارد و فکر می‌کنم هنوز با ایده‌آل‌های جهانی فاصله داریم. چند سالی است که جایزه بازیگری به جوایز این جشنواره اضافه شده و تا پیش از آن جایزه‌ای برای این بخش نبود. همیشه تصور می‌شد فیلم کوتاه تجربه یک کارگردان است که در نهایت می‌خواهد اثرش را در معرض نمایش بگذارد، ولی بازی بازیگر در فیلم کوتاه بسیار دشوار است.

نوروزی عنوان کرد: فیلم کوتاه در همه گرایش‌هایش از بازیگری گرفته تا طراحی صحنه، گریم و لباس شرایط متفاوتی دارد و عوامل یک فیلم کوتاه تلاش می‌کنند شرایط فیلم را طوری طراحی کنند تا برای مخاطب باورپذیر باشد. شاید اگر کمی زودتر جایزه بازیگری به جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه می‌شد، انگیزه بازیگران در فیلم کوتاه و از جنبه تخصصی آن بیشتر می‌شد. امیدوارم این دوره از جشنواره نیز به خوبی برگزار شود و جوانان خوش‌آتیه و آینده‌دار به سینمای ایران معرفی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *