علی انصاری: ایران مال ظرفیتی است که برای جامعه سینمایی و هنری است

علی انصاری: ایران مال ظرفیتی است که برای جامعه سینمایی و هنری است

علی انصاری  ضمن تاکید بر این موضوع که فیلم کوتاه ظرفیت زیادی دارد، عنوان کرد: ایران مال ظرفیتی است که برای جامعه سینمایی و هنری قابل بهره‌برداری است.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از خبرگزاری پانا، علی انصاری ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: از برگزارکنندگان این جشنواره تشکر می‌کنم. برای من باعث افتخار است که برحسب مسئولیت اجتماعی و آن ایده‌ای که در ذهنم داشتم، امکان و فضایی فرهنگی ایجاد کردیم چنین اتفاقی رخ دهد به طور کلی امیدوارم در حوزه‌های مختلف به ویژه سینما شاهد دستاوردهای نو و قابل توجه در سطح جهان باشیم. بخش هنر یکی از بخش‌های مهم جامعه است و پرداختن به این موضوع از اولویت‌های اصلی این مجموعه است.
وی افزود: اگر حس کنم به مسئولیت اجتماعی خودم به درستی پرداخته‌ام، تشویق می‌شوم که در حوزه فرهنگ بیشتر فعالیت کنم، به هر حال یکی از این مسئولیت های ما، پرداختن به حوزه فرهنگ است. به عنوان یک فعال اقتصادی و یکی از بنیانگذاران مجموعه ایران مال خوشحالم که ایران‌مال صرفا یک مجموعه بازرگانی نیست بلکه یک مجموعه فرهنگی و چند منظوره است امیدوارم سینمای ما هم به شرایطی برسد که در زمینه فیلم، صادرکننده باشیم.

انصاری ادامه داد: به نظرم امروزه «وقت» و «زمان» یکی از ارزشمندترین کالاهای روز دنیاست. از همین رو تولید فیلم کوتاه جذاب است به شخصه من از افرادی هستم که اصلا حوصله تماشای یک فیلم یک ساعت و نیمه را ندارم اما اگر کارگردانی در کمترین زمان زحمت روایت یک فیلم را بکشد، جذاب تر خواهد بود، امروزه همه با سرعت نور با یکدیگر در ارتباط هستیم بنابراین چگونه می‌توانیم حوصله کنیم و یک ساعت و نیم، دو ساعت به تماشای یک فیلم بنشینیم؟ به همین دلیل هرچه فیلم‌ها کوتاه‌مدت‌تر باشند، جذابیت بیشتری دارند ضمن اینکه با تولید فیلم کوتاه به تولید ثروت و ایجاد شغل بها داده می‌شود به همین ترتیب فیلم‌های کوتاه قابل تحسین هستند، ایران مال هم مفتخر است که میزبان برگزاری چنین جشنواره‌ای است.

این فعال اقتصادی توضیح داد: مجموعه ایران مال ظرفیت‌های بسیار زیادی در سطح استاندارد جهانی دارد، امیدوارم همه علاقه مندان از ظرفیت‌های این مجموعه چه در زمینه فرهنگی چه ورزشی و… استفاده کنند چون این مجموعه‌ صرفا یک پردیس سینمایی نیست و قابلیت‌های زیادی دارد و رو برای مخاطبان جذابیت دارد، مخاطبان می‌توانند در کنار فیلم کوتاه به حوزه‌های مختلف مجموعه مراجعه کنند.

انصاری گفت: این ظرفیتی است که برای جامعه سینمایی و هنری قابل بهره‌برداری است. امیدوارم در سال‌های آینده هم شاهد چنین رویدادهایی باشیم البته باید پروتکل‌ها هم رعایت شود. من هم خوشحالم که شاهد برگزاری چنین جشنواره‌ای هستیم.
نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد. اخبار و اطلاعات جشنواره در سایت www.iycs.ir قابل دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *