رینا میکونن مطرح کرد: فیلم‌های ایرانی آرام و عمیق هستند/ سینمای ایران را دوست دارم

رینا میکونن مطرح کرد: فیلم‌های ایرانی آرام و عمیق هستند/ سینمای ایران را دوست دارم

مهمان ویژه بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سینمای ایران را قابل توجه خواند و گفت: من سینمای ایرانی را دوست دارم زیرا فیلم‌ها بسیار آرام و عمیق هستند.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، رینا میکونن از فنلاند، مهمان ویژه بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فضای این رویداد را مثبت ارزیابی کرد و در این باره گفت: در این جشنواره، برخوردها بسیار دوستانه است و من نیز تاکنون فضای این رویداد را بسیار دوست داشتم.
او درباره دیدار هنرمندان ایرانی با مهمانان خارجی که در قالب بخش بازار شکل گرفته است، بیان کرد: این جلسات و ملاقات‌ها برای من بسیار جذاب بود زیرا هر هنرمندی در زمینه‌ای متفاوت و با علایق گوناگون فعالیت داشت. ضمن اینکه، هنرمندان ایرانی به خوبی نیز توانسته‌اند، دیدگاه‌های خود را دنبال کنند و این امر برای من بسیار جالب بود.
این مهمان بخش بین‌الملل تصریح کرد: من سینمای ایرانی را دوست دارم زیرا فیلم‌ها بسیار آرام و عمیق هستند. من فیلم‌های زیادی از این سینما دیده‌ام زیرا سالانه آثار بسیاری از هنرمندان ایرانی در جشنواره تمپره شرکت می‌کنند.
میکونن، چند لایه بودن فیلم‌های ایرانی را شایان توجه خواند و بیان کرد: من واقعا فیلم‌های ایرانی را دوست دارم زیرا در عین جدی بودن، لایه‌هایی از طنز و کمدی را در دل خود دارند. در واقع شما هنگام دیدن فیلم‌های ایرانی باید به دنبال منظور و مفهوم هنرمند باشید زیرا قطعا نگاهی در آن نهفته است و این جنبه مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد.
او درباره فضای رسانه‌ای موجود بر علیه ایران، گفت: من فکر می‌کنم که در هر کشوری مشکلاتی وجود دارد اما معتقدم که مشکلات ایران به این وسعتی که تا امروز مطرح شده، نیست.
بر اساس این گزارش، رینا میکونن دارای مدرک لیسانس مطالعات رسانه است و در دانشگاه تورکو در فنلاند تحصیل کرده است. او همچنین در زمینه ادبیات، تاریخ هنر، مطالعات جنسیتی و اطلاعات در دانشگاه تمپره در فنلاند و دانشگاه بارسلونا دراسپانیا تحصیل کرده است. او از سال ۲۰۰۴ برای جشنواره فیلم تمپره نخست در روابط عمومی و سپس به عنوان برنامه ریز مشغول به کار است. او چندین کتاب و کاتالوگ جشنواره را ویرایش کرده است. همچنین چندین مقاله درباره سینما و متون انتقادی و تعداد کتاب و فیلم به چاپ رسانده است. او همچنین در چندین جشنواره فیلم کوتاه اروپایی به عنوان داور حضور داشته است.
بر اساس این گزارش، بخش بازار بین‌الملل برای نخستین بار در جشنواره فیلم کوتاه تهران فعالیت کرد.
اهالی فیلم کوتاه از سراسر دنیا در این بخش حضور داشتند تا بتوانند با سرمایه گذاران و نمایندگان جشنواره‌های مختلف خارجی و شرکت‌های بین‌المللی ارتباط برقرار کرده و برای فروش یا حضور آثارشان در جشنواره‌های بین‌المللی رایزنی‌های لازم را به عمل آورند.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان تا ۲٢ آبان ۹۷ در حال برگزاری است.
اخبار این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره به نشانیwww.tisff.ir و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان به نشانی www.iycs.ir قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *