روایتی از روزمره‌های زندگی در فیلم پویانمایی «چرخ زندگی»

زهرا حسینی در گفت‌وگو با پانا:

روایتی از روزمره‌های زندگی در فیلم پویانمایی «چرخ زندگی»

زهرا حسینی کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «چرخ زندگی» معتقد است این فیلم همانطور که از نامش پیداست، سیر تحولات زندگی است و به روزمرگی‌ای که در عصر حاضر همه دچارش شده‌اند، اشاره می‌کند.
به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نقل از پانا، زهرا حسینی کارگردان فیلم کوتاه «چرخ زندگی» که در بخش پویانمایی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفت‌وگو با پانا درباره شکل‌گیری ایده این اثر بیان کرد: «فیلمنامه این اثر توسط آقای حسین تبریزی نوشته شده است. خود من هم بسیار اهل داستان و ادبیات هستم و اولین بار که فیلمنامه را خواندم، بسیار از آن خوشم آمد. این فیلم همانطور که از نامش پیداست، سیر تحولات زندگی است و به روزمرگی‌ای که در عصر حاضر همه دچارش شده‌اند، اشاره می‌کند. از ایده فیلمنامه بسیار خوشم آمد و در واقع دو سال پیش نوشته شد. به این دلیل که علاقه‌مند به داستان‌های زندگی هستم، روی این ایده کار کردم.»

وی درباره تکنیک به کار رفته در تولید این انیمیشن عنوان کرد: «در این انیمیشن از نرم‌افزار آنریل انجین استفاده شده است که در تولید بازی عمدتا از آن استفاده می‌شود و این به کار گیری نوعی ابداع در ساخت انیمیشن بود و سرعت کار را در رندرینگ بالا برد. مدت تولید این اثر کمتر از یک ماه طول کشید؛ به این دلیل که یک تیم حرفه‌ای بر آن کار می‌کردند.»

حسینی درباره جایگاه جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: «این رویداد برای فیلم کوتاهی‌ها مترومعیار است و این‌که اثرمان در جشنواره حضور دارد، مهر تاییدی بر کیفیت کار ماست و از نظر من این رویداد، جشنواره فوق‌العاده‌ای است و قطعا می‌توان گفت انیمیشن‌های راه‌یافته به آن سطح بالایی دارند.»

این فیلمساز با دعوت از مخاطبانش برای دیدن فیلمش عنوان کرد: فیلم «چرخ زندگی» را به دلیل اینکه مساله امروزمان است، می‌توان دید. زیرا اکثرمان دچار روزمرگی هستیم و این فیلم یک تلنگر بر این می‌زند که مسیر زندگی‌مان را چطور طی می‌کنیم؟»

زهرا حسینی دارای مدرک کارشناسی رشته کامپیوتر-نرم‌افزار است و در حوزه ترجمه نیز فعالیت دارد. او در حال حاضر کتابی درباره سینما و فلسفه در دست انتشار دارد و بیش از ۱۰ سال در پشت صحنه سینما و تلویزیون فعالیت کرده است.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *