رزاق کریمی: جشنواره فیلم کوتاه تهران حرفه‌ای، در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شد

رزاق کریمی: جشنواره فیلم کوتاه تهران حرفه‌ای، در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شد

قائم مقام مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اشاره به اینکه جشنواره سی و چهارم فیلم کوتاه تهران حرفه‌ای، در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شد، گفت: این دوره از جشنواره نویدبخش اتفاقات خوب برای فیلم کوتاه و جریان نویی در سینمای ایران است.
به گزارش ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مرتضی رزاق‌کریمی، قائم مقام مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در حاشیه بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره برگزاری این دوره از جشنواره در گفت‌وگو با ستاد خبری گفت: جشنواره امسال به لحاظ شور، نشاط با استقبال مواجه بود و حضور جوانان را در آن چند گام جلوتر از جشنواره‌های گذشته می‌بینم.
وی ضمن اشاره به اینکه به لحاظ استانداردهای اجرایی این دوره از جشنواره را می‌شود کاملا حرفه‌ای، در سطح ملی و بین‌المللی ارزیابی کرد، یادآور شد: این رویداد نیازمند حمایت و توجه بیشتر مسئولان است چرا که  این جشنواره با این کیفیت آثار و مخاطبانش اکنون و همچنین در آینده تاثیر به سزایی خواهد داشت. سال‌های اخیر فیلمسازان بسیار مستعد و درخشانی از این جوانان را در سینمای حرفه‌ای مشاهده کرده‌ایم که فکر می‌کنم باید برای فیلم کوتاه در مقایسه با آثار سینمایی بدنه فرصت منصفانه‌تری در تخصیص فرصت‌ها و بودجه‌ها قائل شد.
رزاق کریمی درباره محل برگزاری این دوره از جشنواره عنوان کرد: ما ابتدا باید واقعیتی را بپذیریم که متاسفانه  مکانی مناسب به معنای کاخ جشنواره در تهران که پایتخت و مرکز مهمترین رویدادهای فرهنگی و سینمایی است، وجود ندارد و طبیعی است که هر مکانی را به این منظور انتخاب کنیم نقاط ضعف و قوتی خواهد داشت.
قائم مقام مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همچنین در ادامه اضافه کرد: به نظرم برگزاری جشنواره در پردیس سینمایی ملت اتفاق خوبی است که گذشته از مدیریت عالی که در جشنواره حاکم است، فضاهای مناسب، ظرفیت نمایش، محل‌های گفت‌وگو و کیفیت فنی مناسبی است نسبت به مکان‌های دیگری که این جشنواره در آن‌ها برگزار شده. شاید برخی افراد به دلیل رفت و آمد و پارکینگ مشکلاتی داشته باشند اما ممکن است برگزاری این رویداد در مکان دیگر این مشکلات را نداشته باشد ولی مسائل دیگری خواهد داشت. پردیس سینمایی ملت فرصت خوبی برای نمایشگاه و برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره فیلم کوتاه تهران است.
وی در پایان با بیان اینکه این جشنواره در حال نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی و جهانی است، اظهار داشت: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران قابل رقابت با بعضی از جشنواره‌های خارجی است اما در صورتیکه در نظر داشته باشیم خودمان را در آن سطح مقایسه کنیم، باید به بودجه و امکاناتی که در اختیار جشنواره‌های خارجی است توجه داشته باشیم. با توجه به امکانات و حمایت‌ها این جشنواره در سطح قابل قبولی در حال برگزاری است و نویدبخش اتفاقات خوب برای فیلم کوتاه و جریان نویی در سینمای ایران است.
سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه از ۲۵ تا ۳۰ مهر ماه به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.
منبع: ایسنا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *