دکتر ایوبی، رئیس سازمان سینمایی : دوست دارم هر روز از جشنواره فیلم کوتاه بازدید کنم

دکتر ایوبی، رئیس سازمان سینمایی : دوست دارم هر روز از جشنواره فیلم کوتاه بازدید کنم

رئیس سازمان سینمایی در بازدید از کاخ جشنواره:

دوست دارم هر روز از جشنواره فیلم کوتاه بازدید کنم

حجت‌اله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی که در آخر روز از سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران به کاخ جشنواره آمد، گفت: اینجا تنها جشنواره‌ای است که دوست دارم هر روز از آن بازدید کنم.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، حجت اله ایوبی که امسال را سال سینمای جوان نام نهاده بود دلیل عدم حضورش در روزهای آغازین جشنواره را کسالت عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده بود که چهارشنبه برای بازدید بیاییم، اما متاسفانه کسالت داشتم و علاقه نداشتم با انرژی منفی و کسالت در این جمع پر شور حاظر شوم. در تمام روزهای دیگر هم مشغله کاری و جلسه با وزیر فرهنگ و ارشاد و سایر معاونان موجب این تأخیر شد. به شخصه به سینمای کوتاه علاقه‌مند و اینجا تنها جشنواره‌ای است که دوست دارم هر روز از آن بازدید کنم.

وی افزود: برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران نشان از سال‌ها تجربه و مدیریت گذشته است که در این دوره با مدیریت سازماندهی شده و درست به ثمر نشسته است. همچنین در گفت و گو با چند نفر از داوران مطلع شدم که کیفیت فیلم های این دوره بسیار بالا بوده است و این استقبال گسترده نشانگر برگزاری منظم و درست جشنواره است.

رئیس سازمان سینمایی که امسال اهالی سینمای کوتاه را به توجه ویژه نسبت به مفاهیم ادبی همچون مولانا و حافظ دعوت کرده بود، درباره تندیس جدید جشنواره فیلم کوتاه که برگرفته از تمثال مولاناست گفت: تندیس مولانا نشانگر فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی ماست و از فرید فرخنده‌کیش برای طراحی این تندیس تشکر می‌کنم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد، حمایت مالی که ابتدای سال از انجمن سینمای جوانان ایران شد را حمایت حداقلی دانست و گفت: این حمایت بر اساس توان و محدودیت‌های ما انجام شد. درحالی که حمایت از انجمن سینمای جوان به معنای سرمایه‌گذاری برای آینده سینمای ایران است.

وی در ادامه افزود: امیدوارم به سمتی حرکت کنیم که محدودیت‌های بودجه‌ای کاهش پیدا کند و بتوانیم از جوان‌های کشورمان حمایت کنیم. به عقیده من هنوز حمایتی از این جوانان صورت نگرفته و ما تا رسیدن به مقصود فاصله داریم.

ایوبی حمایت از سینمای جوان را تنها بعد مالی ندانست و گفت: هر اتفاقی که از دست ما ساخته باشد برای فیلمسازان جوان انجام خواهیم داد. دوستان انجمن اگر به ما بگویند به چه شکلی می‌توانیم حمایت‌های غیرمالی انجام دهیم، ما حتما آن کار را خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *