در دومین روز از جشنواره ۳۷ چه گذشت؟ حمایت از سینما در شرایط کرونا/ شکل‌گیری گعده‌های فیلمسازان

در دومین روز از جشنواره ۳۷ چه گذشت؟ حمایت از سینما در شرایط کرونا/ شکل‌گیری گعده‌های فیلمسازان

دومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و حضور فیلمسازان در پردیس سینمایی ایران مال ثابت کرد فیلمسازان از سینما در هر شرایطی حمایت می‌کنند.

به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، دومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با برپایی گعده‌های فیلمسازان و علاقه‌مندان به سینمای کوتاه در عین رعایت پروتکل‌های بهداشتی سپری شد.

علاقه‌مندان به این سینما در جریان برگزاری این رویداد به بیان نقطه نظرات خود درباره کیفیت فیلم‌ها و روند کار در پردیس سینمایی ایران مال به عنوان محل برگزاری حضوری جشنواره ‌‌پرداختند.

محمدمهدی عسگرپور دبیر سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز گذشته(پنجشنبه ۲ بهمن) در بازدید از کاخ جشنواره در جریان روند برگزاری این رویداد قرار گرفت و در ادامه به تبادل نظر با سید صادق موسوی دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران پرداخت.

وی عنوان کرد: آمار حیرت انگیزی در زمینه ساخت فیلم کوتاه در کشور وجود دارد و این نشان از جریان داشتن روند فیلمسازی در میان جوانان دارد.

همچنین در دومین روز برگزاری این رویداد الهام فخاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در بازدید از جشنواره، ضمن تاکید بر برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها به شکل ترکیبی از آنلاین و غیرآنلاین بیان کرد: ما می توانیم رویدادها را با مدل‌های ترکیبی برگزار کنیم چون جامعه از فشار روانی ناشی شرایط خاص آسیب دیده است. نباید تنها برگزاری دوره‌ای رویدادهای تخصصی مد نظرمان باشد بلکه باید در آنها به سلامت روانی جامعه هم توجه کنیم که برگزاری این رویداد چنین موضوعی را در دل خود دارد.

دیگر مهمان این رویداد در دومین روز جشنواره محمدحسین صوفی دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما بود که بر برگزاری مستمر جشنواره فیلم کوتاه تهران تاکید کرد.

وی بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره بالنده سینمای کشور است و بخش زیادی از فعالان امروز سینمای کشور از دل همین جشنواره به سینما معرفی شده اند. بنابراین برگزاری این رویداد ضروری و دارای اهمیت است.

 

در دومین روز از نشست‌های نقد و بررسی آثار این رویداد سینمایی توسط ایسفا، سید وحید حسینی نامی کارگردان سینمای کوتاه میزبان کارشناسان این حوزه بود که به گفتگو درباره معضلات و پیشرفت‌های سینمای کوتاه و تحلیل آثار حاضر در این جشنواره پرداختند. این سلسله نشست‌ها که ۴ میز نقد روزانه را در ارتباط با باکس نمایش فیلم‌ها در همان روز به همراه معرفی تازه‌های کتب سینمایی و گفت و گو با اعضای هیات انتخاب و داوری جشنواره شامل می‌شود، از سامانه‌های هاشور، ودیو، تیوال و لایو انجمن سینمای جوانان ایران قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *