حواشی روز نخست را بخوانید: حضور سرزده معاون وزیر تا قصه‌خوانی هوشنگ مرادی کرمانی

حواشی روز نخست را بخوانید: حضور سرزده معاون وزیر تا قصه‌خوانی هوشنگ مرادی کرمانی

بازدید سرزده معاون امور سینمایی وزارت ارشاد، قصه‌خوانی هوشنگ مرادی کرمانی در جریان نشست «کتاب و سینما»، ادای احترام آندره بدنارک به مهربانی ایرانی‌ها در برابر لهستانی‌های مهاجر و تکاپوی فیلم‌سازان برای گرفتن منسوجات جشنواره از حواشی مهم نخستین روز سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بود.
به گزارش ستاد خبری سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نخستین روز جشنواره با حواشی قابل توجهی رو به رو بود. پروفسور آندره بدنارک فیلم‌ساز و مدرس لهستانی که نشست «شناخت ماهیت سینمای تجربی» را برگزار را کرده بود پیرامون مسایلی درباره تولید فیلم تجربی سخن گفت. او در پایان نشست خود با ادای احترام به مردم ایران، مهربانی ایرانی‌ها با مهاجران لهستانی رهایی یافته از اردوگاه کار اجباری در سیبری را ستودنی دانست و تمام قد در برابر حضار ایستاد و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
استقبال تماشاگران جشنواره از فیلم «حیوان» برادران اَرک یکی از نکات قابل توجه در روز نخست جشنواره بود. سانس اول از سری اکران‌های سالن شماره دو به دلیل وجود دو فیلم تحسین شده منجر به آن شد تا سالن شماره دو مملو از تماشاگر باشد و افراد بسیاری بیرون از درهای سالن نمایش منتظر بمانند.
استقبال مخاطبان از سالن کتاب فروشی و توجه به قفسه‌های ویژه آثار سینمایی «بهرام بیضایی» و فروش بالای کتاب ها در روز نخست اتفاق ویژه ای بود که می‌توان از آن به‌عنوان یک حاشیه قابل توجه نام برد.
بازدید سرزده محمدمهدی حیدریان، معاون امور سینمایی وزارت ارشاد در روز نخست جشنواره، حضور صمیمانه او در نشست کتاب و سینما و افتتاحیه نمایشگاه کتاب غافل‌گیرکننده بود. حیدریان در این بازدید از مراحل مختلف برگزاری جشنواره دیدن کرد و با عوامل اجرایی جشنواره به سخن نشست.
هوشنگ مرادی کرمانی با حضور در نشست فیلم نامه اقتباسی و ایراد پرسش و پاسخ با سعید عقیقی استاد درس گفتار فضای نشست را متفاوت کرد.هم‌چنین قصه‌خوانی او در جریان نشست «کتاب و سینما» با زبانی ساده یکی از اتفاق‌هایی بود که مخاطبان جشنواره را دچار حیرت کرد.
سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران  ۲۵ تا ۳۰ مهرماه به دبیری سید‌صادق موسوی در پردیس سینمایی ملت برقرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *