جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دست فیلم‌سازان را باز می‌گذارد

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دست فیلم‌سازان را باز می‌گذارد

سروش باغبانی فیلم‌ساز سینمای کوتاه که امسال با فیلم «هیرودو» در سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، گفت: «هیرودو»؛ فیلمی عاشقانه درباره زالوهاست.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از ایلنا، سروش باغبانی کارگردان سینمای کوتاه درباره اثر «هیرودو» که امسال در بخش تجربی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره ویژگی‌های این اثر گفت: «هیرودو» فیلمی درباره «زالو» است و فضای عاشقانه بین دو زالو را روایت می‌کند که ناگهان پزشکی یکی از آن‌ها را از محفظه‌شان بیرون می‌کشد.

او ادامه داد: سه چهارسالی بود که این ایده را داشتم و دوست داشتم آن را بسازم. لوکیشن این فیلم مطب یک پزشک است. به دلیل فضای ایده‌ام، گونه تجربی را برای تولید اثر انتخاب کردم.

باغبانی گفت: یکی از چالش‌هایی که به هنگام تولید «هیرودو» با آن مواجه بودم، مسئله کار با حیوانات زنده بود. چنین اتفاقی مسیر فیلم‌برداری را سخت کرده و چالش‌هایی برایمان ایجاد می‌کند. برای مثال به هنگام فیلمبرداری این فیلم مجبور شدیم که سر صحنه چند پلان را حذف کره و با پلان‌های دیگری جایگزین کنیم.

این کارگردان بیان کرد: من در این فیلم بیشتر از هر چیزی با فرم بازی کردم و اصلا یکی از دلایلی نیز که فیلم‌ام در فضای تجربی ساخته شده است، همین شکل‌بندی است. باید بگویم که با «هیرودو» برای اولین بار است که به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اثر ارسال کرده‌ام و برایم جای خوشحالی دارد که اثرم در این جشنواره حضور دارد و دیده خواهد شد.

او درباره «اسکارکوالیفاید» شدن این دوره از جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به خودی خود رویدادی بسیار معتبر بود و حالا با وجود «اسکارکوالیفاید» شدن اعتبار آن بیشتر هم شده است. یکی از نکات مثبت جشنواره نیز این است که دست فیلم‌ساز را باز گذاشته و او را محدود نمی‌کند و کارگردان می‌تواند آزادانه و با دست باز سوژه خود را روایت کند. مورد تایید اسکار واقع شدن جشنواره را شاید بتوان به نوعی دریچه‌ای از امید برای کسانی که با مشقت‌هایی بسیار شروع به تولید اثر می‌کنند، دانست.

 

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *