جشنواره‌ای که میزبان ایران و جهان است

جشنواره‌ای که میزبان ایران و جهان است

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با وجود بحران کرونا در دوره سی و هفتم خود پذیرای شش هزار و ۵۷۱ فیلم از ایران و جهان بوده است.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، تعداد شش هزار و ۵۷۱ فیلم به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارسال شده است.
این تعداد شامل چهار هزار و ۹۸۶ فیلم کوتاه خارجی و هزار و ۵۸۵ فیلم کوتاه ایرانی در بخش‌های مستند، داستانی، تجربی و پویانمایی می‌شود.
از مجموع هزار و ۵۸۵ فیلم ایرانی ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۴۳ درصد آثار به تهران و ۵۷ درصد آثار هم به سایر استان‌ها اختصاص دارد که از نظر تعداد ۶۸۱ فیلم از تهران و ۹۰۴ فیلم از سایر استان‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
در بین فیلم‌های خارجی دریافتی، بیشترین فیلم‌ها از کشورهای فرانسه (۶۰۴ اثر)، آمریکا (۲۷۸ اثر)، هند (۲۷۰ اثر)، اسپانیا (۲۵۷ اثر) و آلمان (۲۱۵ اثر) بودند که در نهایت ۵۶ فیلم کوتاه منتخب خارجی به جشنواره امسال راه پیدا کرد.
همچنین از بین فیلم‌های ایرانی ارسالی به دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، در مجموع ۱۴۲ اثر به بخش مسابقه سینمای ایران راه پیدا کردند که از این تعداد ۶۹ فیلم داستانی، ۲۹ فیلم مستند، ۱۷ فیلم پویانمایی و ۲۷ فیلم تجربی هستند.
در میان ۱۴۲ اثر حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران هم ۲۱ اثر از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران هستند.
همچنین از مجموع آثار راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، ۱۱۶ فیلم توسط فیلمسازان مرد و ۲۹ فیلم توسط فیلمسازان زن ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *