تنوع در آثار کوتاه اتفاق مطلوبی است/ اکران یک بسته فیلم کوتاه در «هنر و تجربه» تا پایان پاییز

محمد طیب:

تنوع در آثار کوتاه اتفاق مطلوبی است/ اکران یک بسته فیلم کوتاه در «هنر و تجربه» تا پایان پاییز

سرپرست گروه «هنر و تجربه» در حاشیه سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از اهمیت ژانر در سینمای کوتاه و برنامه‌های جدید «هنر و تجربه» گفت.

محمد طیب سرپرست گروه «هنر و تجربه» در حاشیه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره سینما کوتاه و اهمیت ژانر در آن گفت: اگرچه که جشنواره فیلم کوتاه تهران و دوره جدید انجمن سینمای جوانان ایران تمرکزی بر تنوع ژانر دارد اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که تقسیم‌بندی ژانر به آن شکل کلاسیکی که همه می‌دانیم در سینمای مدرن امروز تعاریف متفاوتی پیدا کرده‌ است شاید برخی افراد نیز مدعی شوند که ژانر از بین رفته است. من با این نگاه که شکل‌های تولید، فرم و موضوعات فیلم دارای تنوع باشد، بسیار موافقم. حال اگر اسم آن را ژانرهای مختلف یا ترکیب‌های هنرمندانه متفاوت بگذاریم، اتفاق ویژه‌ای است.

او ادامه داد: در حوزه فیلم کوتاه، فیلمسازانی که کار اول خود را قرار است بسازند و یا فیلمسازانی که به صورت تخصصی در حوزه فیلم کوتاه فعالیت دارند، می‌توانند به عنوان یک فیلمساز مولف حوزه‌های مختلف را در قالب‌های متفاوت تجربه کنند. این اتفاق موجب می‌شود که با یک فاصله زمانی تقریبا چهار ساله این رنگ آمیزی خود را در سینمای بلند نیز نشان ‌دهد. امروز آثار سینمای ایران را به راحتی می‌توانیم در دو یا سه حوزه دسته‌بندی‌ کنیم که تعدادشان بسیار کم و محدود است، بنابراین این رویکرد جشنواره و انجمن سینمای جوانان ایران که قرار است تمرکزش بر تولید آثاری با موضوعات مختلف در قالب‌های متفاوت باشد، اتفاق بسیار خوبی است چراکه در بلند مدت استعدادهای جدید و لحن، کلام و ذائقه جدیدی را به سینمای کوتاه تزریق می‌کند و این اتفاق برای سینمای ایران بسیار مطلوب است.

طیب درباره عملکرد گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حوزه فیلم کوتاه عنوان کرد: شاید در شکل اکران‌ها، جدول‌بندی‌ها، تنوع سالن‌های سینما تغییراتی رخ داده باشد اما هنر و تجربه در نوع عرضه فیلم‌ها فرقی نکرده است. باید بگویم همین الان یک بسته فیلم کوتاه برای اکران آماده کرده‌ایم که به زودی و تا پایان پاییز اکران می‌شود.

سرپرست گروه سینمایی «هنر و تجربه» در پایان بیان کرد: ما در گروه سینمایی «هنر و تجربه» برای سلیقه‌های مختلف و تولیداتی که یک فکر و یک ایده قابل دفاع پشت آن وجود دارد، فرصت نمایش فراهم ‌می‌کنیم. در «هنر و تجربه» علاوه بر بسته‌های فیلم کوتاه و مستند قرار است اکران بسته‌های پویانمایی هم داشته باشیم که اتفاق جدیدی برای هنر و تجربه محسوب می‌شود.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار امروز دوشنبه ۲ آبان با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *