ترجمه کتاب جدیدی در بخش انتشارات جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ «موسیقی و صدا در فیلم تجربی» در جشنواره ۳۸ معرفی می‌شود

ترجمه کتاب جدیدی در بخش انتشارات جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ «موسیقی و صدا در فیلم تجربی» در جشنواره ۳۸ معرفی می‌شود

«موسیقی و صدا در فیلم تجربی» نوشته هالی راجرز و جرمی بارام با ترجمه وحید‌اله موسوی پژوهشگر و استاد سینما در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی می‌شود.

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، با توجه به تمرکز و تاکید دوره سی و هشتم این رویداد و انجمن سینمای جوانان ایران بر تقویت سینمای تجربی، کتاب «موسیقی و صدا در فیلم تجربی» که توسط وحیداله موسوی ترجمه شده است، در جشنواره سی و هشتم معرفی خواهد شد.

این کتاب نوشته هالی راجرز استاد ارشد رشته موسیقی در دانشگاه گلداسمیت لندن و جرمی بارام دانشیار رشته موسیقی در دانشگاه سوری انگلیس است.

در شرحی بر این کتاب که توسط جیمز بولر، دانشگاه تگزاس در آستین نوشته شده، آمده است:
«موسیقی و صدا در فیلم تجربی مجموعه¬ای بی¬نظیر و بسیار ضروری است که به ارزیابی «انگیزه تجربی» حاشیه صوتی می¬پردازد. در مجموعه مقاله¬های بسیار برجسته-ای که ویراستاران این کتاب گرد آورده¬اند، بر فرایندهای مورد استفاده صدای تجربی برای بازآرایی فیلم، و همچنین فیلم تجربی برای بازآرایی صدای فیلم تعمق شده است. برآیند کار، مجموعه¬ای بایسته است که بر قفسه¬های کتاب همه پژوهشگران حوزه صدای فیلم خودنمایی خواهد کرد.»

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *